عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تصویب منطقه آزاد اینچه برون،ورود سرمایه گذاران به استان را به دنبال خواهد داشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان :

تصویب منطقه آزاد اینچه برون،ورود سرمایه گذاران به استان را به دنبال خواهد داشت

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : با تصویب منطقه آزاد اینچه برون در سالجاری شاهد هجوم سرمایه گذاران به استان خواهیم بود

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در نخستین نشست خبری بخش صنعت ، معدن و تجارت گلستان در سالجاری گفت : از جمله مهمترین اهداف و برنامه های ما برای توسعه استان جذب سرمایه گذاران است که جذب سرمایه گذار نیز شرایطی را می طلبد .

 حسینقلی قوانلو گفت : سرمایه گذاری در تمام دنیا تابع یکسری اصول است ، سرمایه گذار جایی می رود که برایش سود و منفعت بهمراه داشته باشد ، امنیت برقرار باشد و زیرساختها فراهم باشد و ما در استان گلستان علاوه بر داشتن امنیت بدنبال فراهم نمودن زیرساختهای لازم برای توسعه سرمایه گذاری هستیم که راه اندازی مرز ریلی ایران-ترکمنستان-قزاقستان که صادرات و واردات از طریق آن در روزهای آینده کلید خواهد خورد ، منطقه آزاد اینچه برون که با جدیت پیگیر آن هستیم و همایش فرصت های سرمایه گذاری ایرانی های مقیم خارج از کشور که مقدمات برگزاری آن انجام شده از جمله این اقدامات می باشند ، که امیدواریم با انجام این اقدامات شاهد هجوم سرمایه گذاران به استان باشیم .

 وی با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این سازمان گفت : در سال 93 تعداد 336 فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری 11175 میلیارد ریال در استان صادر شده که نسبت به سال 92 از نظر تعداد 14 درصد رشد داشته و استان را در جایگاه 22 کشور قرار داده است و این در حالی است که در سالهای ماقبل آن همواره رتبه استان پایین تر از 25 بوده است که نشاندهنده مطلوب بودن جذب سرمایه گذاری در استان در سال گذشته می باشد .

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اظهار امیدواری کرد : با تصویب منطقه آزاد اینچه برون و تشکیل سازمان آن در استان در سالجاری ان شاء ا... شاهد هجوم سرمایه گذاران و ارتقاء رتبه استان در این بخش باشیم .

 قوانلو افزود : در سال گذشته تعداد 100 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغال 1539 نفر در استان صادر گردید که نسبت به سال 92 از نظر تعداد رشدی 6 /17 درصدی و از نظر اشتغال رشدی 10 درصدی داشته است ، که این اشتغال علاوه بر حفظ اشتغال قبل بوده که هدف اصلی سازمان در سال 93 بوده است .

وی رشد صدور پروانه های بهره برداری و جوازهای تاسیس صنعتی در سال 93 در شرایطی که قیمت حاملهای انرژی نیز افزایش یافته بود را نشاندهنده افزایش میزان تولید و رشد اقتصادی استان دانست و گفت : با توجه به افزایش سرمایه گذاری در استان رشد اقتصادی استان قطعا محقق شده است .

                       


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1388
  • کد خبر : 8350