عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فصل چرا در مراتع ییلاقی استان گلستان آغاز شد

رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان عنوان کرد:

فصل چرا در مراتع ییلاقی استان گلستان آغاز شد

 رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آغاز فصل چرا در مراتع ییلاقی این استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، فرهنگ دوست بیان  داشت: هر ساله با اغاز فصل چرا در مراتع ییلاقی پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح این مراتع با هدف حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه آب و خاک و فراهم شدن بستری مناسب برای تجدید حیات  گیاهان مرتعی و جلو گیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم مرتعی، اجرای پروژه (مدیریت چرا) از اهمیت برخوردار است که در سال های اخیر این موضوع با جدیت تمام دنبال و اجرا می شود.

رئیس اداره امور مراتع و بیابان خاطر نشان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات مدیریت پایدار مراتع کشور نسبت به تامین و بکارگیری کارشناس مدیریت اقدام نموده که این امر سبب موفقیت بیشتر پروژه  می گردد.

فرهنگ دوست تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل چرا در مرتع ییلاقی از همه دامداران وبهره برداران درخواست می شود از ورود زودهنگام احشام ودام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه چرا تمدید شده یا مندرج در طرح های مرتعداری به این مراتع خودداری کنند. ضمنا کلیه مرتعداران مکلفند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه نسبت به تمدید و پرداخت عوارض دولتی پروانه چرای دام صادره اقدام نمایند و همچنین به استناد بند 20 شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور مکلف به تهیه و اجرای طرح مرتعداری می باشند.

وی یاداور شد: شماره تماس 1504و 139امداد و نجات جنگل ها و مراتع به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در ارتباط با چرای غیر مجاز دام می باشد.

شایان ذکراست: مراتع استان گلستان بیش از862 هزار هکتار است که حدود 761 هزارهکتار جزء مراتع قشلاقی و101 هزارهکتار ییلاقی است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .