عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انجام عملیات خونگیری برای تشخیص بیماری مِشمِشه


انجام عملیات خونگیری برای تشخیص بیماری مِشمِشه

878 مورد خونگیری برای تشخیص بیماری مشمشه در باشگاه‌های اسب سواری استان گلستان  انجام  شد.
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان، دکتر محسن عبدالوند معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: پس از انجام خونگیری و ارسال نمونه به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ،خوشبختانه مورد مثبتی مشاهده نشده است.

عبدالوند با اشاره به نظارت مستمر بهداشتی دامپزشکی بر فعالیت باشگاه‌ها و واحد‌های پرورش اسب در استان گفت: در این باشگاه‌ها نمونه گیری، شناسایی دام آلوده و حذف دام مبتلا به بیماری خطرناک مشمشه انجام می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان با اشاره به اینکه بیماری مشمشه نوعی  بیماری باکتریایی خطرناک مشترک بین انسان و دام است افزود: این بیماری اغلب سبب ابتلای تک سُمی‌ها می‌شود و بسیار کشنده است.

وی در مورد راه‌های انتقال بیماری از حیوان آلوده نیز گفت: این بیماری از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده و یا تماس با بافت‌های دام مبتلا، به انسان منتقل می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان با بیان اینکه نظارت بر فعالیت باشگاه‌های پرورش اسب در استان به صورت مستمر توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود بیان کرد: از اسب‌های این باشگاه‌ها و اسب داریها  خونگیری می‌شود و در صورت مثبت بودن، حیوان بیمار معدوم می‌شود.
وی بیان کرد: رعایت بهداشت در واحد‌های پرورش اسب، خرید اسب‌هایی که دارای گواهی بهداشتی هستند، رعایت شرایط بهداشتی‌– قرنطینه‌ای در حمل و نقل، انجام مستمر تست و  خونگیری و جلوگیری از رفت و آمد‌های غیر‌ضروری از مهمترین روش‌های مهار این بیماری است.



 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .