عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کلنگ زنی انبار امدادی، بهره برداری از پایگاه امداد و نجات و افتتاح یک خانه هلال

در اولین روز سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر به استان گلستان انجام شد؛

کلنگ زنی انبار امدادی، بهره برداری از پایگاه امداد و نجات و افتتاح یک خانه هلال

 

کلنگ زنی انبار امدادی، بهره برداری از پایگاه امداد و نجات و افتتاح یک خانه هلال

دبیرکل جمعیت هلال احمر صبح امروز به منظور کلنگ زنی، افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی هلال احمر در استان گلستان وارد گرگان شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه، در بدو ورود خود به استان گلستان در جلسه شورای مدیران هلال احمر گلستان حضور یافت و پای صحبت مدیران این استان به ویژه در شعب هلال احمر در شهرستان ها به عنوان خط مقدم زحمات و تلاش های هلال احمری ها نشست.

همچنین عصر امروز با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران ارشد استانی و شهرستانی و خیرین داوطلب پایگاه امدادونجات ایمر شهرستان گنبدکاووس با مساحت ۲۳۰ متر عیان و ۲۳۰۰ متر عرصه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت. 

یک میلیارد و پانصد میلیون ریال آن به همت حاج حمید چپرلی خیر و داوطلب گنبدکاووسی و مابقی از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.

دبیرکل هلال احمر در این مراسم گفت:
ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای یکی از برنامه‌های اصلی جمعیت هلال احمر در حوزه امداد رسانی است. هم اکنون۵۶۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کشور داربم که بسته به نوع محور و تردد خودرویی درجه بندی شده اند.

دکتر قوسیان مقدم ادامه داد: توصیه نخست ما به مردم همواره رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای کاهش آمار حوادث جاده‌ای است اما هر زمانی که حوادثی رخ دهد نیروهای امدادی هلال احمر برای کمک رسانی در خدمت مردم هستند.

دکتر شادمهر نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی هم در آیین بهره برداری از پایگاه امداد و نجات ایمر گنبدکاووس گفت: کار کردن در هلال احمر لذت بخش است نجات دادن یک خانواده مانند نجات دادن یک جامعه است و ما شما را به عنوان معلمان حیات میشناسیم. از خیرین داوطلب تشکر ویژه دارم که اگر نبودند گنبدکاووس و شرق گلستان صدمه بیشتری می دید زحمات شما ستودنی است. به وجود تک تک شما می بالم و مفتخرم در کنار شما باشم و از همه ی کسانی که برای سلامت مردم تلاش می کنند سپاسگزاری می کنم.

پیش از افتتاح پایگاه ایمر، انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول هم با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کلنگ زنی شد. انبار امدادی هلال احمر علی آباد کتول با مساحت ۶۰۰ متر مربع و ۵ میلیارد ریال اعتبار جذب شده در محوطه پایگاه امداد و نجات زرین گل احداث می شود.

از دیگر برنامه های دبیرکل هلال احمر در اولین سفر به استان گلستان افتتاح خانه هلال سفیران هدایت حوزه علمیه امام جواد(ع) شهرستان آزادشهر است.

دکتر قوسیان مقدم در آیین افتتاح خانه هلال گفت: از سال گذشته که وارد بحث خانه های هلال شدیم تا به امروز ۶ هزار خانه هلال در کشور راه اندازی شده است. هر استانی بنا به ظرفیتش می تواند در روستاها، محلات و اجتماعات اینچنینی خانه هلال تاسیس کند.

هلال احمر در خانه های هلال بحث آموزش های امدادی را انجام می دهد‌ و سفیران دینی می توانند در کنار امور دینی مسائل امدادی را هم ترویج دهند.

 هلال احمر به نیت خیرخواهانه توجه دارد و اصولی که هلال احمر به آن پایبند است، اسلام ۱۴۰۰ سال قبل به آن پرداخته است و باید به آنها جنبه عملی بیشتری بدهیم.
در زمان جنگ هم امدادگرانی داشتیم که به جبهه ها اعزام می شدند. اولین اساسنامه هلال احمر سال ها پیش و قبل از شیر و خورشید نوشته شده آیه تعاونوا على البر والتقوى در آن امده است.

تا کنون در استان گلستان ۲۵۵ خانه هلال راه اندازی شده است و در شهرستان آزادشهر این عدد به ۵۲ خانه هلال می رسد.

 

کلنگ زنی انبار امدادی، بهره برداری از پایگاه امداد و نجات و افتتاح یک خانه هلال  



نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .