عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سهم چهار ساله استان در اجرای طرح جهش تولید مسکن، ساخت 77 هزار واحد مسکونی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

سهم چهار ساله استان در اجرای طرح جهش تولید مسکن، ساخت 77 هزار واحد مسکونی است

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه شورای مسکن در شهرستان گنبد کاووس ، سهم چهار ساله این استان در اجرای طرح ملی جهش مسکن را ساخت ۷۷ هزار واحد مسکونی دانست و گفت که با اجرای این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در بحث خانه دار شدن حل خواهد شد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان ، مهندس حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان صبح روز چهارشنبه 21 مهر1400 ، در نشست شورای مسکن گنبدکاووس، قانون جهش تولید مسکن را مدل تکمیل و بروز شده قوانین قبلی مانند قانون تولید و عرضه مسکن و قانونزمین شهری اعلام کرد و اظهارداشت: سهم کشور برای سال نخست اجرای این طرح یک میلیون واحد و سهم استان گلستان ۱۹ هزار واحد مسکونی با تامین ۷۰۰ هکتار زمین است.

وی افزود:بر اساساعلام معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت نام اولیه طرح ملی جهش مسکن از هفته آینده آغاز می‌شودو فعلا به بانک مسکن پرداخت وام ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با نرخ سود ۱۸ درصد ابلاغشده است.

محبوبی ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌های اجرایی گلستان و تامین زمین مورد نیاز، طرح جهش مسکن به‌زودی در این استان آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تامین مسکن شامل خرید و اجاره را از دغدغه‌های اصلی مردم دانست و گفت: یکی از وظایف دولت مدیریت بحث مسکن در قالب تامین زمین، نرخ‌گذاری مصالح ساختمانی و احداث مسکن برای دهک‌های۱۰ گانه است.

وی افزود: قانون جهش مسکن از ۲۴ شهریور در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و دستگاه‌های اجرایی براساس قوانین ابلاغی به ویژه ماده ۱۰ و ۲۱ تا ۲ ماه فرصت دارند تا وظایف قانونی خود از جمله تامین زمین مورد نیاز را انجام دهند.

طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، کلیهوزارتخانه‌ها، موسسات و دستگاه‌های دولتی و همچنین شرکت‌هایی که ۱۰۰ درصد سرمایه و سهام آنان متعلق به دولت می‌باشد مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگاناراضی در اختیار خود که در چهارچوب مکان‌یابی موضوع ماده (۶) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن قرار می‌گیرد (به استثنای اراضی تبصره (۲) ماده (۹) این قانون)،ظرف دوماه از تاریخ لازم الاجراءشدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایندو ادارات ثبت اسناد و املاکمکلفند پس از اعلاموزارتخانه یادشده ظرف یک ماه نسبت به تفکیک و ثبت انتقال ملک در دفتر املاکو صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.

طبق ماده ۲۱ قانون جهش تولید مسکن،کلیه دستگاههای موضوع ماده(۲9) قانون برنامه ششم توسعه به استثنای وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی موظفند تمامی املاک و مستغلاتدر اختیار خود را حداکثر سهماه پس از تصویب این قانون در سامانه اموال و دارایی‌های دولت (سادا)ثبت نمایند. همچنین کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند اطلاعات مربوط به هرگونه معامله و اجاره اراضی تحت اختیار خود را در قالب‌های مختلف، به همراه جزئیات مربوط به معامله از جمله شرایط، قیمت و فرد دریافت‌کننده در سامانه ملی املاکو اسکان، اعلام عمومی نمایند،تخلف از اجرای این حکم مشمول یکی از مجازات‌های درجه پنج موضوع ماده (۱۹)قانون مجازات اسلامیمصوب 1/۲/1392 ( به استثنای حبس)می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت:اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند اراضی حریم محدوده شهری واراضی مازادی که در سال‌های قبل خریداری شده و بلا استفاده باقی مانده است را برای اجرای طرح جهش تولید مسکن به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار کنند.

گفتنی است جلسات شورای مسکن شهرستان گنبد کاووس با ریاست مهندس کریمی معاون محترم استاندار و فرماندارویژه شهرستان گنبد کاووس ،مهندس محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان ، مهندس حسینی مدیر کل بنیاد مسکن استان وسایر اعضا شورا در سالن جلستان فرمانداری گنبد برگزار می شود.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .