عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتخابات انجمن حرفه‌ای و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان برگزار شد


انتخابات انجمن حرفه‌ای و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان برگزار شد

انتخابات انجمن حرفه‌ای و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان برگزار شد

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری مجمع عمومی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان و انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و بازرسین این انجمن به‌مدت دو سال و همچنین برگزاری دومین دوره از انتخابات هیئت‌رئیسه انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری روز پنجشنبه 20 آبان‌ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: مجمع عمومی تشکیل انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان بر اساس ضوابط مندرج در دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری ایران و به‌منظور ساماندهی و نظام‌مند شدن فعالیت‌های گردشگری راهنمایان استان، ارتقای سطح مهارت فعالان این حوزه، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی راهنمایان گردشگری و تعامل با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای پیشبرد اهداف حوزه گردشگری برگزار شد.
معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در مجمع عمومی تشکیل انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان که به‌منظور انتخاب اعضاء هیئت‌مدیره و بازرسین و همچنین تصویب اساسنامه این انجمن حرفه‌ای با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور نمایندگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و ۸۳ نفر از راهنمایان گردشگری استان در کاخ‌موزه گرگان برگزار شد، از بین 14 کاندیدا، اعضای هیئت‌مدیره و بازرسین انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.
او اضافه کرد: در این انتخابات سهیلا برزگر، سرور رخشانی، اسداله خدادادی، سپیده سپهری، عباس علیخانی به ترتیب به‌عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره و سمیه قدمنان و یحیی جلالی‌فر به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین  روح‌الله عبادی به‌عنوان بازرس اصلی و علی دیلمی به‌عنوان بازرس علی‌البدل بیشترین آرا را کسب کردند.
قندهاری تصریح کرد: عمده فعالیت هیئت‌مدیره انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری، بهبود وضعیت شغلی راهنمایان و تلاش برای پیشبرد اهداف توسعه صنعت گردشگری در استان خواهد بود که بر اساس برنامه‌ریزهای معاونت گردشگری استان به‌منظور ارتقا توان علمی و تخصصی راهنمایان، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز، همکاری‌های مستمر برای تداوم و پیشرفت این انجمن نیز ادامه خواهد داشت.
او با اشاره به شرایط عضویت راهنمایان گردشگری در انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان گلستان، یادآور شد: افراد متقاضی عضویت در این انجمن باید ضمن دارا بودن کارت راهنمای گردشگری، اطلاعات خود را در سامانه سادرا ( سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت) به ثبت برسانند.
برگزاری انتخابات انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان
معاون گردشگری استان گلستان همچنین از برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان گلستان و انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه دومین دوره از انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در این جلسه خبر داد.
یاسر قندهاری خاطرنشان کرد: در انتخابات دومین دوره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان گلستان، فهیمه مهقانی، یحیی جلالی‌فر و سمیه قدمنان به‌عنوان اعضای اصلی، سهیلا برزگر و نرگس بکائیان به‌عنوان اعضای علی‌البدل همچنین هادی بارچیان بازرس اصلی و علی دیلمی بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.
او با اشاره به تفاوت تشکل حرفه‌ای با تشکل صنفی راهنمایان گردشگری، گفت: تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری در راستای تحقق اهداف قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۵ آیین‌نامه ایجاد و اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها مصوب هیئت‌وزیران و بر طبق ضوابط مندرج در دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری ایران تشکیل می‌شود و در این نوع از انجمن، راهنمایان گردشگری در حوزه توانمندسازی، تسهیلات و دیگر حوزه‌های مربوطه موردحمایت و تحت نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت خانه متبوع قرار می‌گیرند. اما انجمن صنفی تحت نظر اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و با توجه به قانون کار جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود.
معاون گردشگری استان گلستان تأکید کرد: به‌عنوان متولی گردشگری استان، حمایت از تشکل‌های بخش خصوصی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند، در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان قرار دارد.
در حال حاضر 131 راهنمای گردشگری دارای مجوز در استان گلستان فعالیت می‌کنند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .