عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مازندرانی از آغاز ثبت ایده در جشنواره ایده های اشتغالزا و کارآفرینی کشور خبر داد


مازندرانی از آغاز ثبت ایده در جشنواره ایده های اشتغالزا و کارآفرینی کشور خبر داد

مازندرانی از آغاز ثبت ایده در جشنواره ایده های اشتغالزا و کارآفرینی کشور خبر داد

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ثبت ایده در جشنواره ایده های اشتغالزا و کارآفرینی کشور که از روز بیستم دی ماه سالجاری در سطح ملی و استانی آغاز به کار کرده تا دهم بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سعید مازندرانی در یک مصاحبه خبری در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: با عنایت به رویکرد دولت سیزدهم در خصوص تلاش برای ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد به منظور شناخت فرصت های ویژه اشتغال و ایده پردازان خلاق کشور در مناطق مختلف، جشنواره ای سراسری با عنوان " جشنواره ایده های اشتغالزا و کارآفرینی کشور" در همه ی استانها برگزار نماید.  

وی افزود: اهداف برگزاری این جشنواره ، توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال، کارآفرینی و نوآوری ، شناسایی ایده های برتر اشتغال زا و کارآفرینانه ، توسعه و ترویج ایده پردازی و ایده پروری ، فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده های برتر اشتغالزا و عملیاتی نمودن آنها ، ایجاد بستری امن جهت ارائه ایده های جدید و نوآورانه ، شناخت فرصت های ویژه اشتغال در مناطق مختلف کشور، کمک به ایجاد اشتغال پایدار کشور می باشد.

مازندرانی، محورهای مرتبط با ایده های ارائه شده توسط عموم مردم  را اشتغالزایی و کارآفرینی، اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان ،اشتغال روستایی ،اشتغال در مناطق کمتربرخوردار ،اشتغال زنان سرپرست خانوار، اشتغال معلولین ،اشتغال معتادین بهبودیافته، اشتغال زندانیان آزادشده، اشتغال مرتبط با محیط زیست یا کارآفرینی سبز، برشمرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گفت: ثبت ایده در "جشنواره ایده های اشتغال زا و کارآفرینی کشور" تا دهم بهمن سالجاری ادامه دارد و متقاضیان می توانند برای نام نویسی در سامانه جشنواره به نشانی KARAFARINANEBARTAR.IR یا KARAFARINANEBARTAR.MCLS.GOV.IR مراجعه نمایند.

وی افزود: ارزیابی برترین ایده ها بر اساس نوآورانه بودن ایده ها، میزان امکان پذیری اجرای ایده ها، تاثیر بر اشتغال استان، تعداد اشتغال ایجادی، قابلیت دوام(پایدار بودن اشتغال)، نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای ایده می باشد. در نهایت ضمن اهدا جایزه به ایده برتر توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، اقدامات و حمایت های لازم برای عملیاتی نمودن ایده برتر توسط دستگاه مرتبط با موضوع آن ایده به عنوان الگو و مدل اشتغالزایی در راستای ماتریس زیست بوم اشتغال کشور انجام خواهد شد.

وی تصریح نمود: دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مدیریت اشتغال و توسعه کارآفرینی استان بوده و در صورت هرگونه سوال پاسخگوی متقاضیان استان می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 259
  • کد خبر : 88645