عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین گشایش «هفته فیلم و عکس گلستان» در پردیس سینمایی کاپری برگزار شد


آیین گشایش «هفته فیلم و عکس گلستان» در پردیس سینمایی کاپری برگزار شد

با حضور نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌ی گلستان، «هفته فیلم و عکس گلستان» در پردیس سینمایی کاپری آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،هفته فیلم و عکس گلستان» با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مدیران ستادی آن اداره کل و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌ی گلستان در عصر شنبه دوم بهمن‌ماه «هفته فیلم و عکس گلستان» به میزبانی پردیس سینمایی کاپری گرگان آغاز به کارکرد.

در ابتدای مراسم «مهدی صاحبدل» رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان ضمن قدردانی از مسئولان که حامی هنرمندان عرصه‌ی فیلم و عکس استان و برپایی این رویداد بودند؛ گفت: در پی شیوع کرونا برخی فعالیت‌ها کاهش و یا حتی تعطیل‌شده بود و خوشبختانه باتدبیر مسئولان امروز با بهبود شرایط روبه‌رو هستیم و هفته فیلم و عکس گلستان فرصتی دست داد تا میزبان اهالی فرهنگ و هنر استان باشیم.

وی در ادامه ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، گفت: پتانسیل‌های متعددی در استان داریم اما ساخت فیلم حمایت و زیرساخت می‌خواهد که امید در آینده با حمایت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم فعالیت‌های بهتر و بیشتری را تجربه کنیم.

سپس «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، نیز ضمن گرامیداشت ولادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر، گفت: درخشش گلستان در حوزه‌ی هنر فیلم و عکس به‌خصوص حوزه‌ی عکس در عرصه‌های ملی و بین‌المللی؛ سند آشکاری بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان است و به ما این پیام را می‌دهد که این عرصه را جدی بگیریم.

وی افزود: عکس سرمایه‌گذاری بر روی چشم‌ها و پلی ارتباطی است. همچنین هنر فیلم پا را فراتر گذاشته و علاوه بر چشم با گوش نیز ارتباط گرفته و بر ذهن اثر می‌گذراند و دستگاه‌های اجرایی مسئولیت دارند اسباب رشد و بالندگی این عرصه‌ها را فراهم کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه ناتمام نگارخانه تالار فخرالدین اسعد گرگانی، گفت: در تلاشیم در سال 1401 آن را به‌عنوان یک مکان ثابت برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی مهیای بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر نمایشگاهی یک سفره فرهنگی است و غذای روح انسان‌ها بوده و لطافت و آرامش می‌دهد و وجود چنین فضایی آن‌هم به‌صورت دائمی لازم و ضروری است.

منتظری هفته فیلم و عکس را فرصت مغتنمی برای همه‌ی نقش‌آفرینان این عرصه برشمرد و گفت: این ظرفیت به وجود آمده فرصتی است که هنرمندان ازنظر و نگاه و رهنمون صاحب‌نظران بهره‌مند شوند.

سپس «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک میلاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن و روز مادر، گفت: به باور من هنرمند واژه‌ای ارزشمند و بهشتی و پر از شور و احساس و دانایی است و هنرمند آنچه از منشأ آفرینش دریافت می‌کند با تمام وجود آن را بازنمایی و به اشتراک می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه وجود هنرمند برای یک جامعه افتخاری است، گفت: هنرمند انسانی والا است برای ساخت ذهنیت‌ها و اعتلای اندیشه‌ها و امروز افتخار داریم در خدمت هنرمندانی از جنس فیلم و عکس باشیم.

رعیت ادامه داد: هرچه هنرمندان عزیزتر باشند جامعه بافرهنگ‌تر خواهد بود، افزود: امیدوارم بتوانیم خادم این عرصه باشیم تا حال جامعه بهتر از گذشته بشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه برای توزیع عادلانه فرصت و خدمات راست‌قامت و آماده هستیم، گفت: نیازمند رشد فنی و نیز تحقیق و پژوهش هستیم و باید تجربه بزرگان را مکتوب کنیم زیرا هر چه این تجربیات را ثبت کنیم راهی را برای آینده خودمان بازکرده‌ایم.

وی با اشاره به ارائه خدمات تسهیلات خانگی به هنرمندان و نیاز حمایت از جوانان، ادامه داد: هنرمندان یکی از اقشار بی متنی هستند که همواره با مردم، برای مردم و در میان مردم هستند و من به وجود شما افتخار می‌کنم و امیدوارم بافرهنگ بودن را بیش‌ازپیش گسترش دهیم.

لازم به ذکر است؛ پخش کلیپ «نگین وحدت سلیمانی» ساخته‌ی «فرشید کلته» با شعری از «حسین عبدی» و تجلیل از جمعی از فیلم‌سازان و عکاسان و روسای انجمن‌های مربوطه و آغاز اکران فیلم‌های کوتاه هفته فیلم و عکس گلستان، از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی و هنری بود.

همچنین پیش از آغاز مراسم نمایشگاه عکسی از آثار هنرمندان گلستانی با محوریت سیل سال 98، آسیب‌های اجتماعی و محرم در نگارخانه‌ی پردیس سینمایی کاپری با حضور مسئولان و هنرمندان گشایش یافت.

یادآوری می شود؛ «هفته فیلم و عکس گلستان» به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،انجمن سینمای جوانان ایران دفتر استان گلستان، معراج فیلم گلستان و پردیس سینمایی کاپری برگزار می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .