عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

مدیر امور آب و فاضلاب گنبد کاووس :

شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

 مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس گفت: شهروندان در صورت تداوم مصرف افزایشی آب به‌ طور قطع در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز با افت فشار و قطعی آب مواجه خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، سعیدی راد با اعلام این موضوع اظهارداشت: حجم فعلی مخازن ذخیره آب شرب گنبد کاووس ۳۵ هزار متر مکعب است و با وجود قرارداشتن در فصل زمستان این روزها با توجه به افزایش مصرف مشترکین برای شست و شو  و نظافت ایام پایانی سال حجم آب کاهش چشمگیری یافته است.
وی با تاکید بر استفاده از آب شرب در مصارف ضروری از مردم خواست از این مایه حیات در مصارف غیر ضرور ( شستشوی فرش، ماشین و آبیاری فضای سبز)  اجتناب نمایند.
مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس ادامه داد: مردم در صورت لزوم انجام شستشوهای معمول آخر سال زمان آن را به روز پایانی و یا چند ساعت  قبل آغاز سال تحویل موکول ننمایند چرا که آن زمان مصرف آب به اوج خود رسیده و احتمال افت فشار و قطعی آب شرب افزایش می‌یابد.
سعیدی راد گفت: مجموع آب آشامیدنی مورد نیاز شهرستان در پیک مصرف ۸۳۳ لیتر درثانیه است که ۴۸۰ لیتر در ثانیه تامین شده و ۳۵۳ لیتر در ثانیه کمبود داریم.
مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس افزود: برای رفع کمبود آب شرب باید ۱۸ حلقه چاه آب جدید حفر شود که نیاز اعتباری آن ۸۰۰ میلیارد ریال است ضمن اینکه عملیات حفر ۶ حلقه آن شروع شده است.
سعیدی‌راد اضافه کرد: به سبب کمبود منابع تامین آب هم اکنون به ۱۸ روستا با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می‌شود و درصد برخورداری مناطق روستایی گنبدکاووس ۶۰ درصد است که از میانگین استانی و کشوری به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درصد پایین تر است.
 وی در پایان افزود : برای تکمیل مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس که عملیات اجرایی آن از ۲ دهه قبل برای تامین آب شرب تعدادی از روستاها شروع شده و اکنون فقط ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .