عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در هر «تولید دانش بنیان» و «اشتغال آفرین» نقش «فرهنگ» بسیار تاثیرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد؛

در هر «تولید دانش بنیان» و «اشتغال آفرین» نقش «فرهنگ» بسیار تاثیرگذار است

در هر «تولید دانش بنیان» و «اشتغال آفرین» نقش «فرهنگ» بسیار تاثیرگذار است

 محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن آرزوی سالی نکو و پررونق و توسعه، گفت: تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در توسعه و ارتقای فرهنگ جامعه نقش کلیدی و ویژه ای دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در زمان حاضر چنانچه تولید و اشتغال براساس فعالیت های دانش بنیان شکل گیرد به یقین به ارتقای سطح فرهنگ جامعه کمک شایانی خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ مبتنی بر دین، قرآن و آموزه های آن بر سعی، تلاش، مهارت و پشتکار تاکید داشته و راهنمایی دارد که باید کارها رامحکم، قوی و با اطمینان انجام دهید.

رعیت تاکید کرد: در هر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نقش فرهنگ بسیار تاثیرگذار بوده و به یقین کارها و تولیداتی که با ریشه فکر و آگاهی فرهنگی شکل بگیرد خروجی آن بیشتر و با کیفیت تر خواهد بود و این ارتباط دوسویه همچنین باعث توسعه و عمق فرهنگی بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیوند بیشتر دانش عالی و تخصصی با تولید با کیفیت تر به یقین امید را در دل مردم افزون و خودباوری را رشد می دهد که این امر تقویت فرهنگ را هم به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی گلستان بیان کرد: این اداره کل با برنامه ها و جشنواره های مختلف تبیینی برای تحقق شعار سال جاری و ارتقای سطح آگاهی مردم تلاش خواهد کرد و البته استادان، محققان و پژوهشگران خلاق هم در تحقق این مهم نقش ویژه ای دارند.

وی تاکید کرد: با پیوند بیشتر حوزه های دانش بنیان و دانشگاه تولیدات عمیق تر شده و به یقین بستر رشد، شکوفایی و اشتغال آفرینی فراهم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: افزایش اشتغال براساس نقشه راه رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق خواهد شد و رسالت و نقش آفرینی اصحاب رسانه در این مهم چشمگیر و کلیدی است.

رعیت اظهار داشت: ارتقای آگاهی و دانش مردم با افق ظرفیت های داخلی و توانمندی های جوانان و استادان دانشگاه سبب افزایش امید آفرینی، کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش اشتغال خواهد شد که به یقین پیگیری و مطالبه گری اصحاب رسانه در تحقق این مهم چشمگیر است.

یادآوری می شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و ایام ولادت خورشید فروزان عالم وجود، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های همدل و با تبریک ویژه به خانواده‌های معظم شهیدان و همچنین جانبازان، ایثارگران و خدمتگزاران ملت در میدان‌های مختلفِ علم، سلامت، امنیت و مقاومت، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .