عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی وضعیت منابع تامین آب شرب شهرستان علی آباد کتول


بررسی وضعیت منابع تامین آب شرب شهرستان علی آباد کتول

 جلسه بررسی وضعیت منابع تامین آب شرب و موضوعاتی همچون تنش آبی و تشریح برنامه های پیش رو و بررسی و رفع موانع در مسیر پروژه های در دست اجرای شهرستان علی آباد کتول با حضور نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه علی آباد کتول، فرماندار این شهرستان و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان علی آباد کتول به مهم ترین موضوعات در حوزه آب شرب و فاضلاب پرداخت و اظهار داشت: فرسودگی شبکه های آبرسانی در شهر و روستاهای تحت پوشش ، چاه های خارج از مدار ، تنش آبی پیش رو در فصل گرم سال و بحث دفع بهداشتی فاضلاب باید هر چه سریعتر در اولویت قرار گیرد و حاصل این جلسه رفع مشکل آب شرب مردم این شهرستان باشد .
در ادامه جلسه دکتر نوروزی نماینده مردم شریف شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات مدیر عامل و مجموعه همکاران تحت امر ایشان در استان و شهرستان علی آباد کتول اظهار داشت: مشکلاتی در حوزه آب شرب و حتی فاضلاب در شهرستان علی آباد کتول و روستاهای تحت پوشش وجود دارد که امیدواریم با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب بتوانیم این مشکلات که مهمترین دغدغه مردم می باشد مرتفع نماییم .
این مقام مسئول در ادامه افزود : اعتبارات خوبی در خصوص حوزه آبرسانی شهرستان دیده شده است و امیدواریم با پیگیری و تلاش همه عزیزان مخصوصا دکتر حیدریان بتوانیم این اعتبارات را تخصیص دهیم تا پروژه های آبرسانی نیمه تمام را به سر انجام برسانیم .
نوروزی در پایان گفت : بصورت جدى مسائل مرتبط با تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت تسریع در تکمیل و بهره بردارى پروژه ها و توسعه و ارتقاء زیرساخت هاى مرتبط با تامین و توزیع آب شرب و نگهداری فاضلاب را پیگیرى خواهند نمود.
در بخش دیگری از این جلسه دکتر حیدریان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان به تشریح کامل آخرین وضعیت موجود منابع تامین آب، زیرساخت ها ، برنامه ها و پروژه هاى کوتاه مدت و بلند مدت و مشکلات و تنگناهاى مربوطه پرداخت .  
وی با اشاره به کاهش منابع آبی در استان و تاکید بر اینکه تامین بیش از ۹4در صد از منابع آبی استان آبهای  زیر زمینی بوده   ، بیان داشت :  حفر چاه های غیرمجاز و عدم رعایت الگوی کشت ، استفاده بی رویه از منابع آبی و عدم استفاده  از آب‌های سطحی بخشی از عوامل کاهش منابع تامین می باشند.
وی افزود : تک منبعی بودن در استان آسیب زیادی به مجموعه صنعت آب استان زده و همکاران ما به صورت شبانه روزی در تلاشند مردم استان با کمترین مشکل در زمینه آب شرب مواجه باشند .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در بخش دیگری ضمن تقدیر از دکتر نوروزی در خصوص موضوعات کلان استان از ایشان به عنوان فردی موثر در خصوص پیگیری این موضوعات نام برد و افزود : امیدوارم بتوانیم در کنار هم مشکلات مردم شریف چه در استان و چه در شهرستان علی آباد کتول را مرتفع نماییم .
حیدریان یکی از مهم ترین اولویت های شرکت را پیگیری در خصوص ماده 56 فاضلاب عنوان کرد و افزود :سال گذشته در بخش فاضلاب 18 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده بود که 4 میلیارد آن تخصیص یافت و در همین راستا اقدامات و مناقصاتی انجام شد که امیدواریم در سال 1401 شرایط بهتری بتوانیم فراهم نماییم .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار داشت : در ارتباط با حوزه شهر و روستا بابت تخصیص آب شرب از سد هماهنگی و جلسات مشترکی با شرکت آب منطقه ای استان داشته ایم که امیدواریم بتوانیم سدی که چندین سال پیش مد نظر بود وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.
حیدریان در پایان در خصوص آبرسانی به روستاها گفت : در طرح جهاد آبرسانی روستاها کارهای خوبی در حال انجام است و طبق نشست هایی که با قرارگاه خاتم الانبیاء و امام حسن مجتبی داشته ایم امیدواریم با ظرفیت خوبی که این دو قرارگاه دارند و با افزایش سرعت در روند پروژه ها مشکلات هر چه سریعتر مرتفع گردد .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .