عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بايد اقتصادي در كشور اجرايي شود كه نتيجه آن در معيشت مردم احساس گردد

مدير كل شيلات گلستان:

بايد اقتصادي در كشور اجرايي شود كه نتيجه آن در معيشت مردم احساس گردد

بايد اقتصادي در كشور اجرايي شود كه نتيجه آن در معيشت مردم احساس گردد

مدير كل شيلات گلستان گفت: بر همه ما وظيفه است كه در راستاي منويات مقام معظم رهبري كه قسمتي از آن تحت عنوان شعار سال، به عنوان نقشه راه براي ما مشخص گرديده است، اقتصادي را در كشور اجرايي كنيم كه نتيجه و تبلور مثبت آن در معيشت مردم احساس گردد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس سيد جواد قدس علوي در جلسه «راهكارهاي بررسي و برنامه ريزي تحقق شعار سال » تصريح كرد: بيش از يك دهه است كه مقام معظم رهبري شعار هر سال را به مسائل اقتصادي اختصاص مي دهند و امسال هم كه با تدبير خود «توليد دانش بنيان و اشتغال آفرين» را برگزيده اند، در واقع اين عنوان نوعي ريل گذاري و سياست گذاري در حوزه اقتصاد مي باشد.
وي افزود: امسال بايد توليدي را مد نظر قرار دهيم كه با علم و دانش روز و بومي انجام گيرد و دومين خصيصه آن اشتغال آفريني باشد كه لازمه اجرايي آن بستر سازي و آماده نمودن زير ساخت ها مي باشد. همچنين بايد محصولي توليد كنيم كه رقابت پذير در بازار هاي جهاني بوده و به نوعي مشتري پسند باشد.
وي با اشاره به تاثير بسترسازي مناسب بر توليد خاطر نشان كرد: بايد استعدادها و ظرفيت ها توسط دستگاههاي متولي شناسايي شود و بستر سرمايه گذاري فراهم گردد. چرا كه بسترسازي مقدمه توليد است و با بستر سازي مناسب است كه تمام چالش ها و تنگناهايي كه در مسير سرمايه گذاري قرار دارد مرتفع مي گردد.
مدير كل شيلات گلستان گفت: اگر مي خواهيم سرمايه گذار بدون دغدغه وارد امر توليد شود بايد بستري را فرهم كرد كه بدون دغدغه به كار توليد خود بپردازد. چرا كه در واقع توليد در اختيار بخش خصوصي و سرمايه گذار است و دولت به عنوان برنامه ريز و سياست گذار بايد موانع توليد را مرتفع و مشوق هاي سرمايه گذاري را افزايش دهد.
مهندس قدس علوي با تاكيد بر ظرفيت هاي منحصربفرد آبزي پروري استان بيان داشت: ظرفيت هاي قابل توجهي در حوزه شيلات در استان وجود دارد كه مي توانند زمينه رشد و توسعه منطقه را فراهم آورند. از جمله اين طرح ها 4 طرح ويژه اقتصاد مقاومتي از جمله پرورش ميگو، پرورش ماهيان خاوياري، پرورش ماهي با استفاده دومنظوره از آب چاههاي مجاز كشاورزي و پرورش ماهي در دريا است كه اين طرح ها مي توانند با تلفيق «توليد دانش بنيان» و «اقتصاد مقاومتي» تاثير بسيار زيادي در توسعه و ارزآوري داشته باشند.
وي گفت: اگر بخواهيم به آنچه كه مدنظر مقام معظم رهبري در تحقق شعار سال است برسيم بايد برنامه اي مناسب با جدول زمانبندي تدوين كنيم. اين برنامه در حوزه شيلات در كشور و استان تدوين شده و برش شهرستاني آن نيز به زودي آماده مي شود.
وي با اشاره به نقش مكانيزاسيون در رشد بهره وري تصريح كرد: با توجه به سياست گذاري هاي دولت، سالانه رشد 8 درصدي اقتصاد را در كشور شاهد خواهيم بود كه 50 درصد اين رشد اقتصادي بايد در حوزه بهره وري انجام گيرد كه با افزايش توان مكانيزاسيون مي توانيم بهره وري را بالا ببريم. مديران شهرستاني بايد در جلساتي كه در قالب كميته برنامه ريزي در هر شهرستان برگزار مي شود حضور يابند و زمينه رشد سرمايه گذاري و رفع موانع و تنگناهاي توليد آبزي پروري شهرستان خود را فراهم آورند.
مدير كل شيلات گلستان در پايان با ابراز اميدواري از رفع مشكلات آبزي پروري استان با كمك شركت هاي دانش بنيان اذعان داشت: تكثير ميگو و افزايش مولد ماهيان خاوياري از جمله مسائلي است كه در حال حاضر در حوزه آبزي پروري استان مطرح هستند كه اميدواريم با كمك شركت هاي دانش بنيان و طرح هاي تحقيقاتي بتوانيم اين معضلات را رفع كنيم. چرا كه اگر به دنبال توليد پايدار هستيم بايد زنجيره اين توليد را در داخل استان بومي سازي كنيم.
گفتني است اين جلسه با حضور مدير كل، معاونين، كارشناسان و روساي ستادي، شهرستان ها و مراكز تكثير شيلات استان، رئيس مركز تحقيقات آبزيان آبهاي داخلي گرگان و نماينده شركت مادر تخصصي ماهيان خاوياري استان در محل سالن جلسات اداره كل شيلات گلستان برگزار شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 139
  • کد خبر : 91680