عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مقابله جدی با عرضه لوازم یدکی تقلبی

سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت گلستان خبر داد :

مقابله جدی با عرضه لوازم یدکی تقلبی

مقابله جدی با عرضه لوازم یدکی تقلبی

 سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان گلستان گفت: یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح مقابله جدی با عرضه لوازم یدکی تقلبی است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان گلستان که با حضور اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی مرکز استان گلستان در محل سالن جلسات اتاق اصناف مرکز استان گلستان برگزار گردید ، گفت : یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، طرح مقابله جدی با عرضه لوازم یدکی تقلبی است که با سلامت مردم در ارتباط است .

وی افزود : در راستای اجرای فاز اول طرح رهگیری کالا و همچنین آئین نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، کمک فنر و باتری خودرو مشمول اخذ و شناسه رهگیری شدند.

حسن زاده گفت : شناسه رهگیری برای کالاهای مشمول می بایست در مبداء تولید و واردات بر روی بسته بندی کالا الصاق گردد .

وی همچنین ادامه داد ، این دستورالعمل در تاریخ 13/9/1400توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب و به تمامی مراجع ذیصلاح ابلاغ گردیده و طبق دستورالعملهای صادره پس از دو ماه از زمان ابلاغ برای تولید کنندگان و وارد کنندگان و پس از چهار ماه از زمان ابلاغ برای کلیه کالاهای موجود در سطح بازار و انبارها لازم الاجرا می باشد و عواقب عدم اجرای موضوع توسط واحدهای تولیدی اعم از صنفی و صنعتی ، زنجیره تاًمین ، خدمات پس از فروش و حوزه بازرگانی بر عهده خود واحد می باشد .

حسن زاده گفت : این موضوع بطور جد از طریق ناظران و بازرسان پلیس اقتصادی و تعزیرات حکومتی پیگیری و همچنین بازرسان این اداره کل با بررسی دقیق و بازدید های میدانی وضعیت بازار استان را رصد نموده و بر روند اعمال طرح مذکور نظارت خواهند داشت و در صورت برخورد با تخلفات احتمالی و کشف کالاهای فاقد شناسه مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 207
  • کد خبر : 91695