عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طلای گلستان، استاندارد است


طلای گلستان، استاندارد است

طلای گلستان، استاندارد است

سرپرست استاندارد گلستان از بررسی مصنوعات طلا در بازار گلستان خبر داد.

سید مهدی حسینی اظهار داشت: با هدف سالم سازی بازار و از بین بردن احتمال وجود طلای تقلبی، با عیار یا وزن پایین تر از استاندارد و نیز کمک به حفظ اقتصاد خانواده هایی که اقدام به خرید طلا می کنند، از مصنوعات طلای موجود در بازار و نیز سکه های پارسیان نمونه برداری به عمل آمد.
وی افزود: بعد از مکاتبه سازمان تعزیرات حکومتی استان مبنی بر اینکه برخی سکه های پارسیان پایین تر از عیار استاندارد از برخی استانهای دیگر در بازارهای کشور توزیع شده است، استاندارد گلستان اقدام به بازرسی از کارگاه های تولیدی و مراکز عرضه طلا در سطح استان نمود.
حسینی اظهار داشت: در خلال این بازرسی ها که در قالب تیمی مشترک با اتحادیه طلا و جواهر، سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی فا. استان گلستان انجام شد، از مصنوعات طلا و نیز سکه های پارسیان نمونه برداری و بررسی به عمل آمد.
به گفته حسینی: از آنجایی که بررسی کیفیت مسکوکات از جمله سکه بهار آزادی، به عهده بانک مرکزی می باشد، نظارت استاندارد بر مسکوکات تنها شامل سکه های پارسیان می شد.
سرپرست استاندارد گلستان افزود: نتایج بازرسی ها حاکی از شناسایی تنها یک مورد سکه پارسیان با وزنی کمتر از میزان ذکر شده در برچسب آن بود که مورد به استان محل تولید گزارش و مورد شناسایی شده توقیف شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .