عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مصنوعات طلاي گلستان بررسي و آزمون می شوند

توسط کارشناسان اداره کل استاندارد گلستان:

مصنوعات طلاي گلستان بررسي و آزمون می شوند

مصنوعات طلاي گلستان بررسي و آزمون می شوند

در راستای جلوگیری از عرضه مصنوعات فلزات گرانبها با عیار پایین تر از استاندارد و همچنین مقابله با عرضه مصنوعات طلای قاچاق در سطح عرضه، بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و عرضه مصنوعات گرانبها با حضور کارشناسان اداره استاندارد گلستان در سطح استان انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، مدیرکل استاندارد گلستان گفت: از آنجایی که عیار مصنوعات طلا مشمول استاندارد اجباری هستند، کارشناسان این اداره کل، در4 ماهه اول  سال 97 طرح بازرسی از  27 مرکز عرضه و 11 واحد تولیدی طلا ی استان را به منظور نظارت و شناسایی مصنوعات غیر استاندارد اجرا کردند که در نهایت بیش از 32 گرم طلای فاقد کد ساخت و تعدادی سکه پارسیان گرد که فاقد کد شناسایی بودند توقیف یا تخریب گردید.
محمود فرمانی اظهار کرد: تعداد بازرسی از واحدهای تولیدکننده طلا در سال 96 در استان گلستان  58 مورد و تعداد بازرسی از  واحدهای صنفی عرضه مصنوعات طلا108 مورد بوده است.
محمود فرمانی تصریح کرد: در این طرح که همه ساله به صورت ادواری انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به همراه نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط با مبارزه قاچاق کالا و ارز و بازرسان اتحادیه طلا و جواهر از مراکزتولید و فروش بازرسی می کنند.
وی  تاکید کرد: در این بازرسی مصنوعات فاقد کد سازنده شناسایی شده به ظن قاچاق، توقیف و در صورت ایرانی بودن مصنوعات فاقد کد ساخت، پلمب و نمونه برداری می گردد که با تعهد مبنی بر جمع آوری و یا تخریب از سطح بازار جمع آوری شده و در صورت تکرار،واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.
دبیر شورای استاندارد گلستان با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران مرجع انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها است، افزود: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی، کارشناسان این اداره کل از طریق نمونه برداری و بازرسی به کنترل بازار و عیارسنجی فلزات گرانبها می پردازند تا از تقلب در خرید و فروش این کالا جلوگیری شود.
فرمانی در پایان از شهروندان خواست تا در هنگام خرید کالا به کد ساخت و نشان استاندارد روی مصنوع طلا دقت کرده؛ از خرید طلاهای وارداتی و یا فاقد کد ساخت خودداری کنند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .