عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاثير شركت‌هاي دانش بنيان در افزايش بهره وري آبزيان

مدير كل شيلات گلستان در حاشيه«رويداد نمايشگاهي شركت هاي دانش بنيان شيلات و آبزيان»كشور تاكيد كرد:

تاثير شركت‌هاي دانش بنيان در افزايش بهره وري آبزيان

تاثير شركت‌هاي دانش بنيان در افزايش بهره وري آبزيان

مدير كل شيلات گلستان گفت: استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان و علم و فناوري روز با رعايت الزامات زيست محيطي در بهره وري بيشتر تاثير بسزايي دارد.

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس اسماعيل جباري در حاشيه بازديد از رويداد نمايشگاهي شركت هاي دانش بنيان شيلات و آبزيان كشور، كه با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، معاون وزير و رئيس سازمان تحقيقات آموزش و ترويج كشاورزي، رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي كشور و سازمان تحقيقات، آموزش وترويج كشاورزي در تهران برگزار شد خاطر نشان كرد: همانطور كه امسال با تدبير مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به نام «سال توليد، دانش بنيان، اشتغال آفرين » نامگذاري شده است، شيلات گلستان نيز تمام همت خود را در راستاي توليدي برپايه دانش و علم به كار خواهد بست و در آينده توليدات آبزيان استان دانش بنيان مي شود.

وي افزود: يقينا استفاده از علم روز در كنار بهره برداري بهينه از منابع آبي موجود در سطح استان دو گام موثر در رونق توليد آبزيان است كه در اين زمينه تعاملاتي با مركز تحقيقات ذخاير آبزيان آبهاي داخلي كشور و استان به عمل آمده است.

وي با اشاره به اهميت استفاده از دانش و تكنولوژي روز در صنعت پرورش ميگو استان اذعان داشت: يكي از موضوعاتي كه به عنوان مسئله اصلي در تكثير ميگو استان مطرح مي باشد نياز به بررسي و ايجاد در پروفايل يوني آب و ايجاد يكسري تعديلات در نسبت هاي يوني در آن مي باشد است كه مي توان اين معضل را با كمك شركت هاي دانش بنيان و مشاركت مراكز علمي، دانشگاهي، تحقيقاتي و فعالين و بهره برداران ميگو مرتفع كرد.

مدير كل شيلات گلستان با بيان اينكه يكي از روش هاي افزايش توليد مكانيزه كردن و استفاده از علم روز است، گفت: استفاده از طرح هاي دانش بنيان جهت تغيير روش مزارع پرورشي آبزيان استان از سنتي به مدرن در دستور كار شيلات قرار دارد. مهندس جباري در پايان تصريح كرد: قطعا تغيير روش پرورش از سنتي به پيشرفته و مدرن و استفاده از علم و فناوري روز راندمان كار را بالا خواهد برد.

در اين زمينه از علم و دانش مجموعه اساتيد و دانشجويان شيلاتي و شركت‌هاي دانش بنيان كشور و استان بهره مند خواهيم شد.

گفتني است رويداد نمايشگاهي شركت هاي دانش بنيان شيلات و آبزيان به مدت يك روز در تهران برگزار شد كه شركت هاي دانش بنيان جهت كمك به صنعت شيلات كشور و رفع نيازهاي فناورانه اين حوزه در اين رويداد حضور يافتند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 193
  • کد خبر : 94907