عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید برای عبور از بحران کم آبی چاره اندیشی کرد

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

باید برای عبور از بحران کم آبی چاره اندیشی کرد

 

باید برای عبور از بحران کم آبی چاره اندیشی کرد

 به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا گلستان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: کمبود بارش ها و کاهش روان آب ها، رشد ناموزون جمعیت و افزایش حاشیه نشینی در شهرها،عدم انطباق طرح های توسعه ای با مدیریت آب و عدم اتکا به طرح های آمایش سرزمین، چالش های مدیریت آب را جدی ساخته است.

مهندس محمد هادی رحمتی اظهار داشت: اگر هر یک از شهروندان 10 الی 15درصد در مصرف آب صرفه‎جویی کنند از کاهش بی‎رویه منابع آبی نیز جلوگیری می شود و فصل گرم سال با مشکلات کمتری طی خواهد شد.

وی در باره میزان مصرف آب در استان گلستان اظهار داشت: در استان گلستان میانگین مصرف از ۲۰۰لیتر تا۲۲۰لیتر متفاوت است در حالی که در کشورهای پیشرفته اروپایی بین ۱۲۰تا ۱۴۰لیتر در شبانه روز می باشد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری گمان می کنند گلستان استان پرآبی است درحالی که اگر سهم هر گلستانی را نسبت به آب تجدید پذیر محاسبه کنیم یک هزار و 300 متر مکعب است، این سهم سرانه پائین استان را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان با اشاره به بخش مصرف اعلام نمود مشترکین و مصرف کنندگان عزیز نیز رسالت مهمی را بر عهده دارند و هر فرد گلستانی موظف است تا مصارف خود را بگونه ای هوشمندانه مدیریت کرده تا ایام تابستان را بدون هیچگونه مشکلی پشت سر بگذاریم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1204
  • کد خبر : 9561