عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خلع ید 52 هکتار از اراضی دولتی شهر بندرگز

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

خلع ید 52 هکتار از اراضی دولتی شهر بندرگز

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: طی اقدام حقوقی صورت گرفته 52 هکتار از اراضی دولتی و متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن واقع در شهر بندرگز رفع تصرف شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، مهندس جمشید شعبانیان اظهار کرد: با اقدام قضایی مشترک اداره کل راه و شهرسازی گلستان و سازمان ملی زمین و مسکن 52 هکتار از اراضی موصوف به مستحدث ساحلی و متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران که از سال 1388 در تصرف یک شرکت سرمایه گذاری بود، از ید متصرفان آزاد شد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این عرصه که جزو اراضی با استعداد گردشگری در استان گلستان شمرده می شود، در گذشته موجب جذب تعداد زیادی از گردشگران بوده که تصرف آن توسط شرکت سرمایه گذاری مذکور، موجب تعطیلی این مجموعه گردشگری شده بود.

وی افزود: با بازپس گیری این اراضی طرح گردشگری در منطقه تعریف و تهیه خواهد شد و نسبت به واگذاری آن به سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در زمینه گردشگری اقدام خواهیم کرد.

مهندس شعبانیان با بیان اینکه ارزش ریالی این 52 هکتار بالغ بر 900 میلیارد تومان تخمین زده شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون 6 مورد خلع ید در نقاط مختلف استان انجام شد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .