عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازگشت بیش از 24 هزار متر مربع از اراضی دولتی به بیت المال

از ابتدای سال 1402 تا کنون انجام شد؛

بازگشت بیش از 24 هزار متر مربع از اراضی دولتی به بیت المال

 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از 24 هزار متر مربع از اراضی استان که تصرف شده بود توسط یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، جمشید شعبانیان اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک دولتی با اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی را بر عهده دارد.

وی افزود: بدین منظور اقداماتی از سوی این اداره کل برای بازپس گیری اراضی ساحلی در شهر بندرترکمن به مساحت های 24 هزار و 576 متر مربع  صورت گرفته است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این اراضی دارای ارزش ریالی 36 میلیارد و 864 میلیون ریال بوده و هم اکنون به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: همچنین طی سه ماه اخیر یک قطعه زمین دارای معارض به مساحت 150 متر مربع در شهرستان گرگان شناسایی و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به رفع تصرف فوری آن اقدام کرد.

شعبانیان همچنین تصریح کرد: شهروندان نیز در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی داشته و می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گزارش دهند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .