عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در غرب استان ظرفيت هاي مناسب سرمايه گذاري در طرح هاي آبزي پروري وجود دارد

مدير كل شيلات گلستان در جلسه شوراي برنامه ريزي شيلات:

در غرب استان ظرفيت هاي مناسب سرمايه گذاري در طرح هاي آبزي پروري وجود دارد

در غرب استان ظرفيت هاي مناسب سرمايه گذاري در طرح هاي آبزي پروري وجود دارد

مدير كل شيلات گلستان گفت: با توجه به منابع آبي فراوان در غرب استان، زمينه جهت ورود سرمايه گذاران در توليد آبزيان وجود دارد كه اميدواريم بتوانيم با جذب سرمايه گذار، رونق آبزي پروري را در اين منطقه شاهد باشيم.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس اسماعيل جباري در جلسه شوراي برنامه ريزي شيلات استان كه با حضور اعضاي اين شورا برگزار شد، تصريح كرد: ايجاد كارخانه هاي توليد خوراك آبزيان نيز از جمله ظرفيت هاي ديگر سرمايه گذاري در طرح هاي شيلاتي است كه بايد  نسبت به معرفي سرمايه گذار براي اين بخش كه حدودا 4500 تن ظرفيت دارد،  پيگيري لازم بعمل آيد.
وي افزود: با توجه به لايروبي رودخانه گرگانرود جهت پرورش ماهي در قفس امسال با استقرار 54 قفس و پن، پيش بيني
مي شود امسال  300 تن ماهي در اين بخش توليد شود.
مدير كل شيلات استان در خصوص تعهدات اشتغال زايي اين اداره كل در سال 1401 خاطر نشان كرد: در سال 1401 برنامه اشتغال اداره كل شيلات 400 نفر بوده كه تا كنون 224 نفر اشتغال ثبت گرديده و اميدواريم بقيه برنامه اشتغال نيز با تلاش معاونتهاي تخصصي و ادارات شهرستان تا پايان سال محقق گردد.
وي با اشاره به تسهيلات پرداختي از سوي اداره كل شيلات استان به طرح هاي آبزي پروري جهش توليد يادآور شد: در خصوص تسهيلات بانكي در اجراي طرح هاي جهش توليد مبلغ 145 ميليارد تومان تسهيلات معرفي شد كه شهرستانها بايستي تلاش بيشتري در جذب اعتبارات داشته باشند.
مهندس جباري در پايان ضمن قدرداني از تلاش هاي صورت گرفته معاونتها و بخش هاي  تخصصي و مرتبط در خصوص توليد و برداشت موفقيت آميز ميگو در فصل جاري اذعان داشت: خوشبختانه امسال فصل توليد و برداشت بسيار خوبي را در ميگو شاهد بوديم و توانستيم با كمترين چالش، تا امروز بيش از 3000 تن ميگو برداشت كنيم و  به برنامه پيش بيني شده نزديك شويم.
گفتني است در اين جلسه اشرفي معاون برنامه ريزي و منابع شيلات استان نيز ضمن تشريح برنامه تحولي وزير جهاد كشاورزي در خصوص توليد آبزيان ، از معاونتهاي تخصصي و ادارات خواست  توجه و اهتمام ويژه اي نسبت به اين برنامه داشته باشند تا به اهداف برنامه و برش استاني اعلام شده برسيم.
لازم به ذكر است در اين جلسه هر يك از اعضاي شوراي برنامه ريزي استان به ارائه گزارشي از فعاليتها و برنامه هاي خود پرداختند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 139
  • کد خبر : 96123