عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش ایمنی راههای گلستان با راهداری ضربتی


افزایش ایمنی راههای گلستان با راهداری ضربتی

 

 اوایل تابستان امسال بود که مدیریت تازه نفس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، طرحی ضربتی را در راههای گلستان اجرا کرد که اجرای آن تاثیر چشمگیری در منظرآرایی، افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات جاده ها بوجود آورد.

براساس گزارش روابط عمومی، این در حالی است که جای کار بیشتری برای افزایش ایمنی و چشم اندازی زیبا از راهها برای کاربران جاده ای وجود دارد که مهمترین مانع آن کمبود منابع مالی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در گفت و گویی خبری، مهمترین تاثیرات اجرای این طرح را افزایش روشنایی،آشکارسازی مقاطع پرتصادف، اجرای سرعتکاههای استاندارد، احیای خط کشی ها و لکه گیری محورها بیان کرد.

عادل مصدقی از جمله فعالیت های اجرا شده در این طرح را، اصلاح 1640 مترطول از قوس های جاده ای برای افزایش میدان دید رانندگان و رنگ آمیزی 220 مترمربع از پایه علائم و تابلوها و تکمیل و اصلاح 156 عدد از علائم ایمنی بیان کرد.

به گفته وی، رفع نواقص و بهسازی روشنایی های موجود و احداث روشنایی های جدید طولی و نقطه ای بطول  60 کیلومتر، اجرای 3 سرعتکاه، تکمیل و احیای 20 کیلومتر خط کشی و 3800 مترمربع لکه گیری و آشکارسازی و تکمیل علائم 8 مقطع پرتصادف از فعالیت های دیگر به شمار می رود.

مصدقی ادامه داد: 200 مترطول درزگیری، تنظیم و تسطیح 2 مقطع از بستر رودخانه ها، تنقیه و پاکسازی دهانه ورودی پل ها، اصلاح 5 ورودی و خروجی غیر مجاز، اصلاح 5/39 کیلومتر از شیب شیروانی و خاکریزی نقاط پرتگاهی و حذف موانع حاشیه راه و ایمن سازی آنها از موارد دیگر بوده است.

این مقام مسوول گلستان اظهارداشت: 5250 کیلومتر از راههای 11 شهرستان تابعه با توان 5295 نیروی انسانی و 103 دستگاه ماشین آلات تحت پوشش طرح راهداری ضربتی قرار دارد.

وی، هزینه اجرای این طرح را 35 میلیارد ریال اعلام کرد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .