عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهار مزرعه ماهيان خاوياري تا پايان سال در گلستان افتتاح مي شود

مدير كل شيلات گلستان در مصاحبه با خبرگزاري بازار :

چهار مزرعه ماهيان خاوياري تا پايان سال در گلستان افتتاح مي شود

 

 

مدير كل شيلات گلستان از افتتاح چهار مزرعه ماهيان خاوياري تا پايان سال در گلستان خبر داد و گفت: خوشبختانه استان ظرفيت خوبي در حوزه پرورش و توليد ماهي خاوياري دارد.

به گزارش روابط عمومي ادره كل شيلات گلستان ، مهندي اسماعيل جباري در نشست با خبرگزاري بازار با بيان اينكه در حوزه آبزي پروري اشتغال خوبي صورت مي گيرد، اظهار كرد: امسال تنها در بخش پرورش ميگو 2600 نفر مشغول به كار شدند.

مدير كل شيلات گلستان ضمن يادآوري اينكه دغدغه استاندار سرانه درآمد پائين گلستاني هاست، گفت: توسعه صنعت آبزي پروري گذشته از اشتغال آفريني، به افزايش درآمد و رونق اقتصاد مردم استان هم كمك شاياني مي كند.

مهندس جباري با اعلام اين مطلب كه گلستان استاني مستعد و داراي پتانسل اما فاقد صنايع و مكانيزاسيون لازم است، افزود: تنها با مكانيزه شدن استخرهاي پرورش ماهي مي توان راندمان توليد را چندين برابر افزايش داد.

وي معتقد است: هنوز بسياري از بخش ها در حوزه آبزي پروري به روش سنتي توليد را انجام مي دهند كه اين باعث عدم توجيه اقتصادي و خارج شدن اقتصاد اين بخش از سوددهي است.

مدير كل شيلات گلستان توجه به حوزه دانش بنيان را در صنعت پرورش ماهي و ميگو حائز اهميت دانست و اضافه كرد: با گروه ها و شركت هاي دانش بنيان چندين نشست داشتيم وبه دنبال اين هستيم تا از اين طريق مزارع ميگو را هوشمندسازي كنيم.

وي ادامه داد: با يك شركت دانش بنيان در استان رايزني شده و تصميم به هوشمندسازي مزارع ميگو داريم و تا زمينه تكثير بچه ميگو را در استان از اين طريق فراهم كنيم.

 

جباري تأمين بچه ميگو از جنوب را ريسك براي صنعت پرورش ميگوي استان برشمرد و گفت: از آنجاييكه مزارع استان به دليل عدم دسترسي به آب هاي آزاد پاك است، احتمال بيماري ميگو بسيار كم خواهد بود اما واردات لارو از جنوب سبب انتقال بيماري خواهد شد لذا بنا داريم تكثير بچه ميگو را با تغييرات يوني آب در استان عملياتي كنيم.

مدير كل شيلات گلستان در خاتمه يادآور شد: ممكن است اين كار هزينه بر باشد اما ريسك شيوع بيماري ها از جمله لكه سفيد را كاهش خواهد داد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 103
  • کد خبر : 97937