عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارز آوري ۱۵ ميليون دلاري صادرات ميگو در گلستان

مدير كل شيلات گلستان تاكيد كرد ؛

ارز آوري ۱۵ ميليون دلاري صادرات ميگو در گلستان

ارز آوري ۱۵ ميليون دلاري صادرات ميگو در گلستان

مدير كل شيلات گلستان با تاكيد بر موضوعات آبزي پروري در استان اظهار كرد: در سال جاري بيش از  ۳ هزار تن ميگو در گلستان توليد شده است كه صادرات اين محصول  ، ارزآوري بيش از ۱۵ ميليون دلاري براي گلستان به همراه دارد كه با استفاده از هوشمندسازي مزارع ميگو تلاش داريم ميزان توليد را در سال آينده به ۲ برابر افزايش دهيم.
به گزارش روابط عمومي شيلات استان گلستان ، مهندس اسماعيل جباري امروز جمعه ۹ دي در نشست صميمانه دكتر ساداتي نژاد وزير جهادكشاورزي با مديران حوزه جهاد كشاورزي استان گلستان، ضمن تقدير از حمايت هاي وزارت جهادكشاورزي و رياست محترم جمهوري از موضوعات آبزي پروري در استان تصريح كرد: بيش از ۱۲۰۰ ميليارد تومان مصوبه هيات دولت در سفر به گلستان مختص موضوعات شيلاتي، دلگرمي فعالان اين حوزه ، و امكان توسعه آبزي پروري استان  را فراهم مي آورد.
وي افزود خوشبختانه تفاهم نامه هاي لازم با قرارگاه خاتم الانبيا منعقد گرديده و تلاش داريم فاز دوم مجتمع پرورش ميگو گميشان را با هدف حمايت از اشتغال بوميان، توسعه و تكميل نماييم.
مدير كل شيلات گلستان با اشاره به اهميت پرورش آبزيان در اشتغال مردم گفت: امسال در فاز ۴ هزار هكتاري مجتمع پرورش ميگوي گميشان موفق به توليد ۳ هزار و ۸۰ تن ميگو، با ايجاد اشتغال براي ۲۴۰۰ نفر از بوميان منطقه شديم.
وي ادامه داد: بسياري از اين اشتغالزايي ها براي ساحل نشينان استان بوده است.
مهندس جباري يادآور شد : متاسفانه صيد غيرمجاز ماهيان استخواني و خاوياري موجب كاهش  ذخاير دريا شده است. شيلات گلستان  امسال بيش از ۵۰ ميليون قطعه بچه ماهي، خصوصا گونه كپور دريايي ،در جهت بازسازي ذخاير ارزشمند درياي خزر، رهاسازي شده است.
وي افزود: در حوزه ماهيان خاوياري نيز كه صيد تجاري آن از سال ۲۰۱۰ ممنوع شده ، ميزان صيد مولد گيري بسيار كاهش يافته و تلاش داريم تا پايان سال تعداد مزارع ماهيان خاوياري را از ۶ مزرعه به ۱۲ مزرعه افزايش دهيم.
مدير كل شيلات گلستان ضمن تاكيد بر استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان گفت: توجه بيش از پيش به تكثير ميگو در استان از اهميت بالايي برخوردار است زيرا انتقال بچه ميگو از جنوب ضمن هزينه بالا ، احتمال انتقال بيماري لكه سفيد را افزايش مي دهد.
مهندس جباري در پايان خاطر نشان كرد: در سال جاري بيش از ۴ هزار تن غذاي ميگو از جنوب به استان وارد شده كه ضرورت ايجاد زنجيره توليد در استان را نشان مي دهد و البته وزارت جهاد بايد حمايت هاي لازم را داشته باشد.
لازم به ذكر است دكتر ساداتي نژاد وزير جهاد كشاورزي  در سفري يكروزه به استان گلستان، در كنار ساير برنامه ها، با مديران حوزه جهاد كشاورزي و دستگاههاي الحاقي اين وزارت ديدار و گفتگو كرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 76
  • کد خبر : 99202