عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری مدیر کل امور بانوان استانداری با هدف تشریح طرح های اشتغالزایی و توسعه کسب و کار زنان استان گلستان


نشست خبری مدیر کل امور بانوان استانداری با هدف تشریح طرح های اشتغالزایی و توسعه کسب و کار زنان استان گلستان

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در خصوص طرح های اشتغالزایی و توسعه کسب و کار زنان استان گلستان برگزار شد به تشریح طرح های حوزه زنان پرداخت .

کلثوم غفاری توران در این نشست گفت : موضوعات مرتبط با حوزه بانوان بسیار گسترده است و از نظر اینجانب اولویت در بین تمام موضوعات موجود ، بحث اشتغال است .

وی افزود: با توجه به اینکه بانوان مدیریت قوی و توانمندی بالا دارند ، باید برای استفاده از فرصتها ی موجود در زمینه کار آفرینی و اشتغال تلاش نمایند .

غفاری با بیان اینکه استفاده از فرصتها نیاز به آموزش دارد در خصوص اجرای طرح ملی" مسیر کسب و کار من " گفت: طرح " مسیر کسب و کار من " با رویکرد کسب و کار برای بانوان و جوانان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی وکاهش آسیب های اجتماعی،به مدت سه روزمتوالی(28الی30مردادماه)دراستان به سفارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با همکاری بنیاد ملی کسب و کار زنان و بنیاد نخبگان استان با حضور 100نفر از بانوان و جوانان کار آفرین استان در حال برگزاریست .
وی اضافه کرد: جامعه هدف این طرح، افرادی هستند که حداقل دارای سن 20 سال و حداکثر 40 سال باشند و ترجیحا کسانی انتخاب شدند که تحصیلات دانشگاهی داشته و دارای ایده در زمینه اشتغال و کسب و کار باشند.
غفاری در ادامه از اجرای طرح اعطای300 مورد تسهیلات به بانوان کارآفرین حوزه مشاغل خانگی از محل اعتبارت اشتغال فراگیرکه با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و بانک مهر ایران انجام شد صحبت کرد .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت : این تسهیلات ویژه کسب و کار های خانگی بانوان در شهر هاست، زیرا بانوان کار آفرین روستایی می توانند از تسهیلات توسعه روستایی و ثبت نام در سامانه کارا استفاده نمایند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی جوامع محلی برای دومین سال پیاپی در استان گلستان گفت : در مرحله اول این طرح، 20 نفر از تسهیلگران (از 12 تشکل غیردولتی استان ) در مرکز استان در تیرماه آموزش دیدند و هم اکنون این طرح در مناطق آسیب پذیر شهرها و روستاهای استان درحال برگزاریست.

غفاری ادامه داد: سال گذشته نیزاین طرح با حضور 19 تشکل غیردولتی در 14 شهرستان برگزار وبیش از سه هزار و 700 نفرساعت آموزش به جامعه هدف ارائه شد و امسال هم به خاطر استقبال مخاطبین از سوی معاونت امور زنان و خانواده ابلاغ و تکرار شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در خصوص طرح "روستای بدون بیکار" در اسپو محله گرگان گفت : بنا داریم با همکاری فرمانداری گرگان ،دفتر امورروستایی استانداری ، دستگاههای اجرایی مرتبط ، شرکت گیاهان دارویی بستانه و انجمن اساتید حق التدریس استان ضمن مطالعه استعدادها ی موجود در روستای اسپو محله ، "طرح روستای بدون بیکار " را دراین روستا اجرا نماییم. 

وی در ادامه طی سخنانی افزود : در راستای تامین رفاه اجتماعی ،حمایت از بانوان تعاونگر و اعطای تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی نشستی مشترک با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان را برگزار کردیم .

غفاری یاد آور شد : یکی از اولویت های مورد تاکید دولت ، ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال بانوان و جوانان و بهره گیری حداکثری از ظرفیت آنهاست که اکثر تسهیلات کم بهره در حال حاضر به این اولویت اختصاص می یابد و کار آفرینان روستایی و عشایری می توانند از طریق مراجعه به سایت کارا برای برخورداری از این تسهیلات اقدام نمایند.
وی با اشاره به برنامه های استانی مبنی بر حمایت از اشتغال روستایی اظهار داشت هر شهرستان متولی شناسایی حداقل 3 روستا و بهره گرفتن از همه ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال فراگیر روستایی است تا جوان بیکاری در این روستا ها وجود نداشته باشد

نشست خبری مدیر کل امور بانوان استانداری با هدف تشریح طرح های اشتغالزایی و توسعه کسب و کار زنان استان گلستان

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 2454
  • کد خبر : 49320