عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جزئیات طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

در نشست خبری مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مطرح شد:

جزئیات طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

جزئیات طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان از آغاز طرح اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی خبر داد.

مهدی دهرویه در نشست خبری که پیش از ظهر یکشنبه به همین منظور برگزار شد، گفت: اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان تبعه خارجی تحت عنوان قانون ماده واحده در سنوات گذشته به این شکل بود که این افراد می بایست تا 18 سالگی منتظر می ماندند و پس از آن به مدت یکسال فرصت داشتند تا برای اخذ تابعیت اقدام کنند که در قانون جدید محدودیت سنی و بازه زمانی، حذف شده است.

وی ادامه داد: قانون جدید پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان حدود ۲ ماه پیش به استانها ابلاغ شده تا دستورالعمل اجرایی این فرآیند توسط ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به عنوان متولی امر صورت بگیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: در استان گلستان حدود 4 هزار فرزند حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی وجود دارند که با قانون جدید می توانند، نسبت به اخذ تابعیت اقدام کنند.

دهرویه تأکید کرد: به همین منظور سامانه ای جهت نوبت دهی در پورتال اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان به آدرس BAFIA.GOLESTANP.IR طراحی شده که بر اساس آن متقاضیان اخذ تابعیت می توانند با مراجعه به این سامانه و دریافت کد رهگیری در مکان، تاریخ و ساعت مشخصی که به آنها پیامک خواهد شد، جهت تکمیل فرم ها و مدارک حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جهت پرهیز از مراجعات مکرر هیچ نوبت دهی به صورت حضوری انجام نشده و اخذ نوبت تنها از طریق پرتال اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان میسر است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اهمیت حفظ سلامت افراد در اجرای این طرح گفت: با توجه به زمانبر بودن پروسه اخذ تابعیت و دریافت استعلامات دقیق از مراجع قانونی، انتظارمان از مشمولان این است که با اندکی صبر و حوصله از هرگونه مراجعه حضوری و خارج از نوبت دهی الکترونیک، به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خودداری نمایند.


جزئیات طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

جزئیات طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : mahmoodi
  • بازدید : 646
  • کد خبر : 75726