عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان؛

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

 

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: تلاش داریم تا سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه را تدوین کنیم.
در آستانه تولد حضرت فاطمه الزهرا(س) آزاده رجبی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان، در نشست خبری با خبرنگاران  در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: در حوزه حمایت از خانواده جوانی جمعیت و افزایش جمعیت علاوه بر مسائل اقتصادی باید به حوزه فرهنگی نیز توجه شود. برای افزایش جمعیت و جوانی مسائل اقتصادی و فرهنگی باید بعنوان دو بال در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: در این حوزه و در راستای تسهیلات بانکی از ابتدای سال پایان آذرماه در حوزه تسهیلات ازدواج تعداد ۱۸ هزارو ۸۱۴  پرونده به مبلغ دو هزارو ۵۳۴ میلیارد ریال پرداخت شده است. مشکل ما در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج این است که درخواست وام از سالهای گذشته زیاد بوده و تلاش داریم تا این تعداد را صفر کرده و به روز کنیم.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات فرزندآوری در همین زمان تعداد ۱۲ هزارو ۸۴۹ پرونده به مبلغ ۵۲۴ میلیارد ریال پرداخت شده است. کار خوب انجام شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.
وی در حوزه مصوبات سفر رئیس جمهور  در حوزه بانوان به استان گلستان بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان، مصوبات خوبی انجام شد که در حوزه بانوان، مبلغ سه میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه پارک بانوان گرگان، مبلغ دو میلیارد تومان برای مرکز خدمات مادر و کودک و مرکز غربالگری سرطان در گنبدکاووس، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بانوان روستایی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای زوجین دهه ۶۰ و مبلغ پنج میلیارد تومان برای خرید تبلت برای دختران دانش آموز مصوب شده که با توجه به اینکه مدارس حضوری شده مبلغ خرید تبلت را برای هوشمندسازی مدارس دختران استان گلستان در نظر گرفته شده است.
رجبی گفت: در همه فعالیت ها برای نتیجه بخش بودن کارها می بایست اقدامات و برنامه هاحول خانواده محوری باشد. بانوان بیشترین نقش در زندگی و جامعه دارند.
وی ادامه داد: پیش از این حضور بانوان در برخی از کارگروه ها و جلسات کمرنگ بوده و در اولین اقدام طی ابلاغی انجام شده،  حضور حوزه بانوان در شورای معاونین استانداری و فرمانداری های شهرستان الزامی شد. همچنین موضوعات  و عناوین حوزه بانوان که بسیار گسترده بود به هفت بخش و دسته تقسیم بندی شد که مهمترین آن تحکیم بنیاد خانواده بوده و ۶ موضوع دیگر نیز ذیل تحکیم خانواده دسته بندی شده است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان ابراز کرد: در حوزه ورزش بانوان تلاش داریم تا پارک بانوان گرگان را توسعه و تجهیز نموده که در این راستا مبلغ سه میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تخصیص یافته و با توجه به اینکه برای بهره برداری از این پارک به ۶ میلیارد تومان نیاز است مابقی اعتبارات را از محل اعتبارات ملی و استانی تامین کنیم. پارک بانوان گنبدکاووس نیز در هفته دولت ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید. همچنین تلاش داریم تا در هر شهرستان یک سالن ورزشی به بانوان اختصاص دهیم. معتقدیم در  اطراف پارک بانوان باید خدمات شهری لحاظ شود تا بانوان به راحتی بتوانند به فعالیت های ورزشی و تفریحی خود بپردازند.
وی بیان کرد: در حوزه سلامت نیز بنا داریم تا در هر شهرستان یک بیمارستان ویژه بانوان در نظر بگیریم ولی با توجه به اینکه فضای بیمارستانی در برخی شهرها مانند گرگان فراهم نبوده در حال حاضر زیرساخت های بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس در حال انجام است.
رجبی با اشاره به مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به ویژه تضامین بانکی در حوزه اشتغال بانوان یادآور شد: یکی از مشکلات ما در حوزه تسهیلات بانکی به ویژه در خصوص تسهیلات  اشتغال زنان سرپرست خانوار وجود تضامین بانکی بوده و بنا داریم تا بتوانیم با کسر یارانه خانوارها و استفاده آن بعنوان تضامین، تسهیلات را مانند تسهیلات کرونا بصورت سیستمی و از مرکز پرداخت و در قبال ان یارانه خانوار را به عنوان اقساط کسر کنیم.
وی گفت: افراد می توانند مشکلات و انتقادات خود را از بانک های عاملی که در حوزه تضامین سخت گیری بیش از حد و خارج از قانون دارند به سامانه ۱۱۱ ارسال کنند.
مدیرکل دفتر اموز زنان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار هزار کارمند مجرد دختر و پسر در استان گلستان وجود دارد و این موضوع نشانگر این است که موضوع ازدواج تنها مشکل اقتصادی نبوده و باید فعالیت های فرهنگی برای ترغیب جوانان به ازدواج انجام شود.
وی در خصوص برنامه های هفته زن و روز مادر در گلستان ابراز کرد: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)، روز مادر و هفته زن بیش از یک هزارو ۵۶۲ برنامه در سطح گلستان تدارک دیده شده که استقرار میز خدمت ویژه بانوان 
در مصلی های نمازجمعه این هفته، جشن خیابانی و پیاده روی همگانی ویژه بانوان برای نخستین بار و تجلیل از بانوان فرهیخته از جمله این برنامه ها است.
رجبی ادامه داد: استان گلستان در حوزه ناباوری یکی از استان های پرخطر کشور بوده و شاخص اولیه ناباوری در استان ۱۳/۶٪ و شاخص ناباوری ثانویه ۱۶/۳٪ و در مجموع شاخص های اولیه و ثانویه حدود ۳۰ درصد است و بنا داریم با حساس سازی سازمان های کشوری بتوانیم مرکز درمان ناباوری دولتی و خصوصی را در استان راه اندازی کنیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر استان گلستان تنها یک مرکز درمان ناباوری دارد که اولویت نخست ما تجهیز این مرکز و راه اندازی دیگر مراکز در این حوزه است.

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

 

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

 

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

 

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

 

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

 

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

 

سند اشتغال خانواده محور و زیست عفیفانه در گلستان تدوین می شود

 


 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .