عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از ۷۵ میلیارد ریال برای تعریض جاده خوش ییلاق اختصاص یافت


بیش از ۷۵ میلیارد ریال برای تعریض جاده خوش ییلاق اختصاص یافت

بیش از ۷۵ میلیارد ریال برای تعریض جاده خوش ییلاق اختصاص یافت

 

 

 

سید جواد کریمی فرماندار آزادشهر گفت :۷۵۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر دور نخست رییس جمهور برای پروژه بهسازی و تعریض جاده بین المللی آزادشهر - شاهرود تخصیص یافت و پیمانکاران در بخش‌های مختلف ترانشه برداری، تعریض، ساخت انبیه فنی و زیرسازی در حال کار هستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری آزادشهر سیدجواد کریمی فرماندار آزادشهر در گفت و گو با خبرگزاری  ایرنا کل اعتبار مصوب در سفر اسفندماه سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به گلستان برای این پروژه ملی را ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهارکرد: تاکنون حدود یک سوم آن تخصیص یافته است.
وی افزود: طرح ملی بهسازی و تعریض جاده کوهستانی آزادشهر - شاهرود (خوش ییلاق) به طول ۱۰۰ کیلومتر که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی گلستان واقع است با هدف بهبود عبور و مرور و ایمن سازی کریدور مهم زمینی ارتباط‌ دهنده شمال به جنوب کشور و همچنین جاده ترانزیتی حمل کالا به مرز اینچه برون گنبدکاووس و کشورهای همسایه شمال ایران ابتدا در سال ۱۳۸۵ شروع شد که پس از ۲ سال انجام کار متوقف گردید.
فرماندار آزادشهر ادامه داد: اجرای این طرح پس از وقوع سیل سال ۱۳۹۳ و وارد شدن خسارت جدی به بخش‌هایی از این جاده دوباره به صورت رسمی و با برآورد اعتبار اولیه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی آغاز شد.
کریمی گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون با جمع اعتبارات دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان ۸۶۲ میلیارد ریال برای طرح ملی بهسازی و تعریض جاده آزادشهر - شاهرود تخصیص یافت و اجرای فاز نخست آن به طول ۲۵ کیلومتر تاکنون ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی تملک زمین‌های کشاورزی و تداخل وجود تاسیساتی مانند لوله‌های عبوری گاز، تیرهای برق و فیبرنوری را از مهمترین مشکلات پیش روی اجرای پروژه ملی بهسازی و تعریض جاده بین المللی آزادشهر - شاهرود دانست و ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های در حال اجرا در دولت سیزدهم و همکاری مردم این مشکلات حل شود.
فرماندار آزادشهر افزود: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه با پیش بینی ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به طول ۳۰ کیلومتر هنوز آغاز نشده است.
 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 171
  • کد خبر : 100823