عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تعریض جاده خوش‌ییلاق به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سرپرست فرمانداری آزادشهر در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی :

تعریض جاده خوش‌ییلاق به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

تعریض جاده خوش‌ییلاق به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سرپرست فرمانداری آزادشهر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ملی بهسازی و تعریض جاده بین‌المللی و ترانزیتی آزادشهر - شاهرود در محدوده خوش‌ییلاق را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و تسریع در تخصیص اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه به عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه را خواستار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، سید جواد کریمی سرپرست فرمانداری آزادشهر ظهر امروز در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در ادامه بازدیدها از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شرق استان گلستان در شهرستان آزادشهر حضور یافته بودند گفت: برای ساخت این پروژه با پیشرفت فیزیکی فعلی حدود ۲۰ درصد در مجموع هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ابلاغ شد که در نهایت ۱۱۱ میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است.

وی نخستین راهکار برای به سرانجام رسیدن پروژه ملی بهسازی و تعریض جاده بین‌المللی و ترانزیتی آزادشهر - شاهرود مشهور به "خوش ییلاق" را همراهی مسوولان ملی برای تخصیص اعتبار و در مرحله بعدی تغییر چارچوب آن از چهار بانده بودن به ۲ یا سه بانده عریض دانست.
کریمی در ادامه اجرای زیرگذر فلکه الله آزادشهر را از دیگر موارد مورد نظر قابل طرح اعلام کرد و افزود: در نشست‌های قبلی اجرای این پروژه مورد قبول وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و نقشه مطالعات اولیه آن را شهرداری باید هرچه زودتر آماده کند تا در صورت تصویب نهایی اعتبار لازم برای آن اختصاص یابد.
در ادامه محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: درآمد شهرداری‌ها به طور عمده بر اساس صدور پروانه ساختمانی است و با توجه به کم رونقی ساخت مسکن در چند سال اخیر به همان نسبت درآمد شهرداری‌ها کاهش پیدا کرده است. 
وی ادامه داد: علاوه بر آن در بحث مالیات بر ارزش افزوده که نگاه بر اساس توزیع جمعیت است به طور طبیعی باعث شده تا شهرداری‌های کوچک دچار مشکلات بیشتری شوند که در مجلس به دنبال حل و فصل موضوع هستیم.
وی افزود: در بحث قیر رایگان پارسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که امسال این رقم به ۱۹۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد با این حال متاسفانه سال گذشته فقط ۵۰ درصد قیر پیش بینی شده توسط سازمان شهرداری‌ها و بنیاد مسکن جذب شد.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست نیز به ذکر مطالبات مردم در حوزه های مختلف پرداخت و افزود : در خصوص اجرای زیر گذر فلکه اله آزادشهر گفت قرار است در گام اول تفاهم نامه سه جانبه‌ای میان شرکت توسعه زیرساخت راه‌ها، شهرداری آزادشهر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان منعقد و فاز مطالعاتی طرح زیرگذر توسط شرکت مشاور دارای گرید فنی و زیر نظر کارشناسان اداره کل فنی شرکت توسعه زیرساخت راه‌ها انجام شود.
طبق اعلام اولیه برای ساخت زیرگذر میدان الله حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که احتمال دارد توسط شرکت مشاور این اعتبار در مرحله عملیاتی تا ۵۰ درصد کاهش یابد و در صورت تخصیص اعتبار حداکثر در مدت ۲ سال به مرحله بهره بردار می‌رسد.
کوهساری ادامه داد: تا پیش از این اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده فقط مختص به گرگان و گنبدکاووس بود اما اکنون آزادشهر و رامیان هم در برنامه قرار گرفت و پیگیری به منظور اجرای پروژه‌ها در قالب مصوبات بافت فرسوده برای سایر شهرهای شرق استان در حال انجام است.
 

تعریض جاده خوش‌ییلاق به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

تعریض جاده خوش‌ییلاق به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

تعریض جاده خوش‌ییلاق به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

تعریض جاده خوش‌ییلاق به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

تعریض جاده خوش‌ییلاق به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 217
  • کد خبر : 92403