عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برآورد اولیه سیل حدود هزارمیلیاردریال به مردم شهرستان آزادشهر خسارت زد

فرماندار آزادشهر:

برآورد اولیه سیل حدود هزارمیلیاردریال به مردم شهرستان آزادشهر خسارت زد

برآورد اولیه سیل حدود هزارمیلیاردریال به مردم شهرستان آزادشهر خسارت زد

فرماندار آزادشهر گفت: ۳۸ خانه مسکونی روستای قورچای این شهرستان که بر اثر سیل ۲۹ مرداد امسال بین ۵۰ تا ۸۰ درصد خسارت دید، نیازمند تخریب و بازسازی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آزادشهر؛سیدجواد کریمی اظهار کرد: به جز این خانه‌ها ۳۶ واحد مسکونی دیگر در روستای قورچای و هشت واحد مسکونی در روستای فارسیان آزادشهر با توجه به خسارت کمتر از ۵۰ درصد نیازمند تعمیرات است و در بخشی از موارد فقط گل و لای وارد خانه ‌ها شد.
وی افزود: با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دستگاه‌های دیگر مانند کمیته امداد و بهزیستی که مددجویان تحت پوشش در این روستاها دارند و همچنین تامین میلگرد و سیمان از طرف بنیاد علوی در کنار استفاده از ظرفیت خیران تلاش داریم عملیات بازسازی و تعمیر این واحدهای خسارت دیده از سیل در کمترین زمان انجام شود.
فرماندار آزادشهر گفت: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها و برخی دهیاری‌های استان و هلال احمر در کنار نیروهای منابع طبیعی و گروه‌های جهادی با دستور استاندار گلستان همراه با اهالی روستای سیلزده قورچای بلافاصله کار پاکسازی گل و لای از داخل خانه‌ها، معابر و کوچه‌ها را آغاز کردند و هم اینک تمام خانه‌ها، حیاط و معابر از گل و لای تمیز شده است.
کریمی ادامه داد: از صبح امروز هم کار بیس و شن‌ریزی برای مرمت معابر و خیابان‌های روستای قورچای آغاز شد و دیوارسازی حاشیه رودخانه توسط بیل میکانیکی در حال انجام است.
 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 268
  • کد خبر : 104871