عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ در قرارگاه خبری شهید همدانی گمیشان

در سومین روز از هفته دولت:

نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ در قرارگاه خبری شهید همدانی گمیشان

نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ در قرارگاه خبری شهید همدانی گمیشان

 

در سومین روز از هفته دولت با برنامه ریزی انجام شده توسط فرمانداری شهرستان گمیشان، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با حضور در قرارگاه خبری شهید همدانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری گمیشان به پرسشهای خبرنگاران مستقر در این قرارگاه پاسخ‌دادند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گمیشان، امروز کم شهردار سیمین شهر، دکتر ایری، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، چوگان مدیر اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی، سارلی مدیریت توزیع برق،نیکان مدیر بهزیستی و ایری مدیر آموزش و پرورش در این قرارگاه خبری حاضر شدند و شرحی مختصری از اقدامات و عملکرد دستگاه مربوطه خویش پس از استقرار دولت سیزدهم ارائ دادند و به پرسش‌ها ی خبرنگاران پاسخ دادند.

محمود کم شهردار سیمین شهر در این نشست اظهار داشت:شهرداری سیمین شهر پس از استقرار دولت مردمی سیزدهمو عنایت ویژه دولتمردان خدوم در سطح ملی استانی و شهرستان به مدیریت شهری ، در بحث توسعه و آسفالت معابر، سه مرحله آسفالت ریزی انجام داده است که در مرحله اول۵۰۰۰ تن، و در مرحله دوم در ۱۶ خیابان و بالغ بر ۱۷۰۰۰ متر مربع از خیابان ها آسفالت شدند.

شهردار سیمین شهر افزود: در مرحله سوم برنامه ریزی شده که ۷۲ خیابان با هزینه حدود ۱۰ میلیارد تومان آسفالت شود و ۱۶ خیابان کامل شده است.

کم با تشریح اقدامات شهرداری در حوزه ورزش گفت: ۲ زمین چمن مصنوعی در هفته دولت در سیمین شهر با پیگیری ها و عنایت ویژه فرماندار محترم شهرستان و تخصیص اعتباری بالغ بر ۳.۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

چوگان مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در این نشست گفت: در دو سال استقرار دولت سیزدهم، برای حدود ۳۳۰۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

چوگان اضافه کرد: بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۰ میلیارد تسهیلات تبصره ۱۶ و بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: پس از استقرار دولت مردمی سیزدهم حدو ۳۰ شرکت تعاونی جدید نیز در شهرستان ثبت شده است.

سارلی مدیریت توزیع برق شهرستان نیز در این قرارگاه عنوان داشت: در یکسال گذشته مدیریت برق گمیشان علی رغم رشد مصرف 18 درصدی نسبت به سال 1399 الحمدالله شاهد اعمال خاموشی بدلیل کمبود تولید نبودیم .

وی گفت: تبدیل پست کمپکت گمیشان به پست باز با اعتبار 120 میلیارد تومان یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم و مدیریت توزیع برق در شهرستان است.

سارلی به اقدامات انجام شده در روستاها پرداخت و گفت: تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار جهت رفع ضعف ولتاژ و فرسودگی شبکه 10 روستای شهرستان با اعتبار 15 میلیارد تومان نیز از اقدامات در حوزه روستایی مدیریت توزیع برق شهزستان است.

وی گفت: اضافه نمودن چهار فیدر جدید به فیدرهای 20 کیلوولت شهرستان جهت تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین شهرستان با اعتبار حداقل 4 میلیارد تومان، نصب 15 دستگاه ترانسفور ماتور جهت تقویت ولتاژ و تامین برق مشترکین با اعتبار 4.5 میلیارد تومان و شروع تبدیل سیم به کابل و جابجایی شبکه در شهر سیمین شهر با اعتبار 5 میلیارد تومان ( در حال انجام می باشد) از دیگر اقدامات این اداره می باشد.

سارلی هم چنین به برنامه در دست اقدام این اداره نیز پرداخت و گفت: رفع حریم و کانون های خطر با اعتبار 7.5 میلیارد تومان که جز آرزوهای مردم شریف منطقه بود نیز در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

نیکان مدیر بهزیستی نیز در این نشست به شاخص ترین دستاوردهای این اداره در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات اداره بهزیستی در دولت سیزدهم، برقراری مستمری ماهیانه برای بیش از هزار نفر از مددجویان در طي دو سال اخیر بطوریکه هیچ پشت نوبتی برای برقراری وجود ندارد. ( مدت زمان انتظار برای برقراری مستمری قبل از دولت سیزدهم نامشخص بوده و بعضا به یکسال و بیشتر نیز رسیده است)

نیکان افزود: ساخت مسکن برای ۵۸ نفر از مددجویان بهزیستی نیز از اقدامات شاخص پس از استقرار دولت سیزدهم توسط این اداره است.

نیکان در پایان عنوان داشت: افزایش صد درصدی توزیع وسایل توانبخشی از جمله سمعک ، ویلچر و تشک، افزایش صد درصدی اعتبارات کمک هزینه دارویی و ارتوپدی و افزایش شصت درصدی تسهیلات اشتغال مددجویان نیز از دیگر اقدامات اداره بهزیستی گمیشان در دو سال گذشته بوده است.

ایری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نیز اظهار داشت: در دو سال گذشته ۷ مدرسه جدید در شهرستان افتتاح شده است و کلنگ زنی ۲ مدرسه نیز انجام شده است و عملیات اجرایی آنان نیز آغاز شده است.

ایری به تشریح اقدامات مدیریت آموزش و پرورش در بخش ورزش پرداخت و گفت: در راستای تحقق نشاط اجتماعی و تجهیز اماکن ورزشی مدارس، ۴ چمن مصنوعی در مدارس شهرستان افتتاح گردید و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

ایری در پایان گفت: با پیگیری ها و تلاش های مجموعه آموزش و پرورش شهرستان مرکز یادگیری و مشاوره همراز افتتاح گردید.


نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ در قرارگاه خبری شهید همدانی گمیشان

 

نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ در قرارگاه خبری شهید همدانی گمیشان

 

نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ در قرارگاه خبری شهید همدانی گمیشان

 

نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ در قرارگاه خبری شهید همدانی گمیشان

 

نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ در قرارگاه خبری شهید همدانی گمیشان

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 205
  • کد خبر : 104892