عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی گلستان به کشور ترکمنستان


تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی گلستان به کشور ترکمنستان

تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی گلستان به کشور ترکمنستان

سقلی فرماندار گمیشان به تشریح دستاوردهای سفر هئیت اعزامی استان گلستان به ریاست دکتر زنگانه استاندار گلستان به کشور دوست و برادر ترکمنستان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری گمیشان، سقلی در تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی گلستان به کشور ترکمنستان اظهار داشت: این سفر در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، گفتمان انقلابی و اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه و محدود نشدن روابط خارجی با چند کشور بوده است که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند و بحمدالله با استقرار دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و ریاست جمهوری جناب آقای دکتر رئیسی این مهم محقق شد و پس از سفر سال گذشته ریاست جمهور به کشور ترکمنستان، استاندار معزز جهت تعمیق روابط و عمل به سیاست های دولت، سفر اخیر را راهبری نمودند.

سقلی افزود: با عنایت ویژه استاندار معزز گلستان به شهرستان مرزی گمیشان، اینجانب در این ماموریت با هیئت اعزامی همراهی داشتم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار داشت: در این سفر مسائل در حوزه های مختلفی جهت همکاری و توسعه و تعمیق روابط بین دو دولت و حل برخی از مسائل پیگیری شد از جمله توسعه روابط فرهنگی بین دو ملت دوست و برادر در چارچوب راهبردهای سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که شرکت در مراسم سی و دومین سالگرد استقلال کشور ترکمنستان، دیدار استاندار معزز و هیئت همراه با مسئولین دیگر کشورها در حاشیه این مراسم، مذاکره در خصوص ساخت سریال تلویزیونی مختومقلی فراغی که از مفاخر فرهنگی دو کشور ایران و ترکمنستان می باشد از این جمله بود.

در این سفر که با همراهی دو تن از علمای اهل سنت ترکمن استان گلستان انجام شد مقرر گردید دیدارها و نشست های علما و ریش سفیدان استان گلستان و ترکمنستان تداوم پیدا کند که با توجه به محوریت حوزه های علمیه شهرستان و ائمه جمعه گرانقدر شهرستان در استان ان شاالله موجب افزایش تعاملات فرهنگی شهرستان خواهد شد.

سقلی در ادامه مسائل ویژه شهرستان گمیشان که در مذاکرات هیئت اعزامی استان گلستان با وزیر محیط زیست ترکمنستان و استاندار منطقه بالکان مطرح شد بیان نمود.

وی گفت: در نشست با وزیر محیط زیست ترکمنستان در خصوص دو موضوع کلان زیست محیطی از جمله احیای تالاب گمیشان به دلیل که بخشی از آن در کشور ترکمنستان واقع شده است و هم چنین رفع معضل ریز گردها مذاکرات مفصلی انجام شد و مقرر گردید با ایجاد کمربند سبز و افزایش پوشش گیاهی با رویکردی دانش بنیان اقدامات موثری از هر دو طرف انجام پذیرد.

هم چنین در دیدار و نشست با استاندار بالکان در شهر ترکمن باشی در خصوص احداث بازارچه مرزی شهرستان گمیشان با حسنقلی ترکمنستان مذاکرات مفصلی انجام شد و انشالله اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد‌.

وی در پایان گفت: دیگر مباحث مطروحه نیز مربوط به توسعه و پیشرفت کل استان گلستان که بالتبع شهرستان گمیشان نیز از آن بهرمند خواهد شد توسط استاندار معزز به صورت مشروح در رسانه ها منعکس شد‌.


تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی گلستان به کشور ترکمنستان

 

تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی گلستان به کشور ترکمنستان

 

تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی گلستان به کشور ترکمنستان

 


 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 205
  • کد خبر : 105969