عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای جبران کمبود بذر گندم و جو باید تدابیر کارشناسی و جایگزینی داشته باشیم

معاون استاندار و فرماندارویژه

برای جبران کمبود بذر گندم و جو باید تدابیر کارشناسی و جایگزینی داشته باشیم

برای جبران کمبود بذر گندم و جو باید تدابیر کارشناسی و جایگزینی داشته باشیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: متولیان بخش کشاورزی در خصوص توزیع بذر و نهاده ها و خرید اقلام تضمینی پاسخ قانع کننده داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس مهدی دهرویه در جلسه شورای کشاورزی گفت: گنبدکاووس قطب تولید دام و طیور است و۱۱ درصد تخم مرغ کشور در این شهرستان تامین می‌شود پس موضوع نهاده ها بسیار مهم است و در خصوص کمبود بذر گندم و جو باید با استان مکاتبه شود در صورت امکان از استان‌های همجوار بذر تهیه و راهکار مشخص شود و از ظرفیت شرکت‌های خصوصی استفاده کنیم .
وی با بیان اینکه ممکن است امسال ترسالی را تجربه کنیم و در حال حاضر سدها آب گیری شده بر پیش بینی بحرانهایی نظیر سیل، کمبود بذر و...   توسط کارشناسان تاکید کرد و افزود: احتمالاً تا پایان آبان ماه بهره مند از باران باشیم  بنابراین تعداد بهره‌مندان از منابع آب باید مشخص شود و در صورت بارندگیها  تالاب‌ها ، سدها و آب‌بندان‌ها آبگیری شوند و بر میزان توزیع آب گرگان رود نظارت شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس بر تجمیع توزیع سوخت در سامانه از طریق جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: نقدینگی برای تعیین سوخت تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های سوخت رسانی باید فراهم شود.
رییس شورای کشاورزی گنبدکاووس تصریح کرد: در حوزه کار جهادی مداخلات باید شفاف، برنامه محور باشد و در جریان کار باشیم و با یک نگاه هم افزا موارد از ماهها قبل تبیین شده و توزیع مناسبی ازمنابع داشته باشیم.
دهرویه با بیان اینکه مردم مطالبه دارند گفت: باید از الان پیش‌بینی نیازها انجام شده برای سال زراعی بعدی امکانات فراهم شود بر توجه به صندوق بیمه کشاورزی تاکید کرد و گفت:  شورای کشاورزی باید استمرار داشته باشد و کمیته های فرعی تشکیل و خدمات را بیشتر کنیم.
وی کشاورزان را قشری زحمتکش خواند و با بیان اینکه دستگاه ها هم موظف هستند رضایتمندی کشاورزان جلب کنند از کشاورزان تقدیر کرد افزود: در سال گذشته کشور در شرایط سختی قرار داشت و دولت تمام سعی خود را در پرداخت معوقات کشاورزان کرد.

برای جبران کمبود بذر گندم و جو باید تدابیر کارشناسی و جایگزینی داشته باشیم

برای جبران کمبود بذر گندم و جو باید تدابیر کارشناسی و جایگزینی داشته باشیم


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 67
  • کد خبر : 106505