عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعایت الگوی کشت از اولویتهای بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس :

رعایت الگوی کشت از اولویتهای بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس است

رعایت الگوی کشت از اولویتهای بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس است

معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه ساماندهی آب بندان روستای کوچک حاجی قلیچ گفت: ساماندهی آب بندانها در جهت توزیع عادلانه آب و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر انجام میشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه ، مهدی دهرویه افزود: با توجه به بحران خشکسالی و نبود ذخیره آب در سدهای بوستان ،گلستان و وشمگیر ، کشت شالی ممنوع است و الگوی کشت بر اساس نظر کارشناسان اعمال خواهد شد .
وی بر لزوم قطع لوله های آب منتهی به آب بندانها تاکید کرد و گفت: روستاییان باید در مسئله توزیع عادلانه آب همگام با نظر کارشناسان باشند.
وی حفظ وحدت و انسجام را از بنیانهای توسعه شهرستان برشمرد و افزود: هر زمان وحدت خود را حفظ کنیم می‌توانیم به رشد و توسعه شهرستان گنبدکاووس کمک کنیم.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز با اشاره به اینکه مسئله آب بندان روستای کوچک حاج قلیچ سه فرایند دارد افزود: نظارت بر آب بندان توسط امور آب و بخشداری  ، قرارداد پرورش ماهی با بخش خصوصی و مدیریت آب خروجی آب بندان از جمله این فرایندهاست.
مرتضی احمدی افزود: امسال نیز فرصت آبگیری کشاورزان از این آببندان به دلیل نبود زیرساختهای آبیاری تحت فشار مهیا نیست بنابراین آب این آب بندان امسال به بخش خصوصی برای پرورش ماهی با قراردادی واگذار می‌شود و عواید آن برای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار برای تمام کشاورزان روستا در نظر گرفته می شود.
وی تصریح کرد: امکان استفاده از آب این آب بندان تا سال آینده برای ۱۲۰ هکتار از اراضی روستا در صورتی که مجهز به آبیاری تحت فشار شده باشند فراهم می‌شود

رعایت الگوی کشت از اولویتهای بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس است

رعایت الگوی کشت از اولویتهای بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 112
  • کد خبر : 99479