عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش کشت آفتابگردان در شهرستان کلاله

فرماندار کلاله :

کاهش کشت آفتابگردان در شهرستان کلاله

کاهش کشت آفتابگردان در شهرستان کلاله

فرماندار کلاله گفت: کشاورزان امسال در ۲۵۱ هکتار از اراضی شهرستان کلاله آفتابگردان کشت کرده‌اند که به علت پایین بودن قیمت خرید، میزان کشت این محصول کاهش یافته است.

نصرت برزگر اظهار داشت: امسال در 245 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کلاله آفتابگردان آجیلی و تنها 6 هکتار آفتابگردان دانه روغنی کشت شده است.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 700 هکتار آفتابگردان از نوع آجیلی در شهرستان کلاله کشت شد که امسال به علت افزایش قیمت دانه هندوانه، کشت آفتابگردان کاهش یافته و کشاورزان بیشتر اقدام به کشت هندوانه کردند.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان تصریح کرد: با توجه به این موضوع کشت هندوانه در این شهرستان به 5 هزار و 200 هکتار افزایش یافته است.

برزگر علت کاهش کشت آفتابگردان روغنی را پایین بودن قیمت خرید اعلام کرد و گفت: سال گذشته هر کیلو دانه روغنی آفتابگردان به قیمت یک هزار و 850 تومان خریداری شد اما هر کیلو دانه آجیلی به قیمت بیش از 5 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال از سطح 251 هکتار آفتابگردان در شهرستان کلاله، حدود 200 تن دانه آفتابگردان تولید شود.

فرماندار شهرستان کلاله گفت: سال گذشته یک هزار و 360 تن دانه آفتابگردان در شهرستان کلاله تولید و به خارج از استان گلستان صادر شد.

برزگر تصریح کرد: کشت آفتابگردان به عنوان کشت دوم پس از برداشت محصول گندم به علت رطوبت مناسب در مناطق کوهپایه‌ای شهرستان کلاله انجام می‌شود.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1433
  • کد خبر : 10957