عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روستای اسلام آباد با الحاق به قلندر آباد رونق می گیرد


روستای اسلام آباد با الحاق به قلندر آباد رونق می گیرد

روستای اسلام آباد با الحاق به قلندر آباد رونق می گیرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس گفت: روستای اسلام آباد که تا کنون یکی از مناطق حاشیه ای این شهر محسوب می شود از این پس با الحاق به روستای قلندر آباد رونق می گیرد.
مهندس حمیدی در جلسه ساماندهی این روستا ادامه داد: این روستا تاکنون به خاطر فقدان شماره شناسایی کشوری از داشتن امکانات رفاهی محروم بود.
معاون استاندار گلستان افزود: در شهرستان گنبدکاووس چندنقطه جمعیتی حاشیه نشینی وجود دارد اما این منطقه به خاطر مشکلات زیادی که در آن وجود دارد، مورد توجه قرار گرفته تا با ارائه خدمات رفاهی ، غبار محرومیت ازآن زدوده شود.
وی ادامه داد: روستای اسلام آباد که تقریبا حدود دو کیلومتر از شهرگنبدکاووس فاصله دارد، پس از این جزو روستای قلندر آباد محسوب می شود و شورا و دهیاری این روستا به آن خدمات رسانی خواهند کرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس از دستگاههای دولتی این شهرستان خواست برای ارائه خدمات رفاهی، زیربنایی ، اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی کنند ودر اسرع وقت نسبت به اجرای برنامه ها اقدام نمایند.
وی اهالی این روستا را افرادی شرافتمند و محروم ذکر کرد و گفت: وقوع برخی جرایم در این روستا را نباید به همه اهالی آن تسری داد.
مهندس حمیدی خواستار کمک اهالی این روستا شد و گفت: اگر اهالی این روستا با دستگاه های خدمات رسان همکاری نکنند، برطرف کردن نیازهای روستا ممکن است با تاخیر انجام شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس افزود: اگر تاکنون به خاطر اسکان برخی افراد بزهکار ، روستای اسلام آباد به کانونی برای بزهکاران معروف شده بود، از این پس با انجام اقدامات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی به کانون زندگی تبدیل خواهد شد.
مهندس حمیدی اقدامات اجرایی را در سه محور امور زیربنایی مانند آب، برق گاز ، خدمات عمومی نظیر خدمات بهداشتی ، فرهنگی و اجتماعی و کارهای انتظامی و امنیتی برای ریشه کنی برخی بزهکاری ها اعلام کرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس افزود: با پیگیرهای بسیاری که انجام شده، این روستا از مهرماه گذشته شناسنامه دار شد و به یکی از محلات روستای قلندرآباد که همجوار این محله بود، تبدیل شده است.
وی از برنامه ریزی 21 دستگاه اداری این شهرستان برای حل سریع مشکلات این روستا خبرداد و گفت: اهالی نیز باید تا حد ممکن باید به یاری ادارات دولتی بشتابند.
احمدرضا آدینه بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: روستای اسلام آباد تاکنون نه جزو شهر محسوب می شد و نه جزو روستا و به همین خاطر ارائه امکانات و خدمات دولتی مقدور نبود.
وی اهالی این روستا را 1024نفر و 230 خانوار اعلام کرد و گفت: اهالی ساکن در این روستا شامل همه اقوام می شود و همین امر در بروز برخی بزهکاری ها موثر است.
وی خواستار اجرای طرح هادی ، جدول کشی، تاسیس مرکز ترک اعتیاد ، بهداشت عمومی و خانواده و کارگاههای تولیدی برای اشتغال جوانان شد.
سرهنگ رمضانعلی بادلی فرمانده بسیج گنبدکاووس نیز گفت: در منطقه گنبدکاوووس مناطق حاشیه نشین متعددی وجود دارد اما وضع این روستا به نسبت نقاط دیگر حساس تر است.
وی از تهیه طرحی برای ایجاد دگرگونی در این روستا خبرداد و گفت: نیاز است دستگاههای اداری شهرستان نیز هرکدام به فراخور وظیفه بخش از این مسوولیت را برعهده گیرند.
در این جلسه دستگاههای اداری شهرستان گنبدکاووس برنامه های خود را برای انجام در این روستا ارائه کردند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1989
  • کد خبر : 11042