عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی اجرای آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه هماهنگی اجرای آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه هماهنگی اجرای آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش شهرستان ترکمن برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن؛ جلسه هماهنگی اجرای آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش شهرستان با حضور مدیرکل استاندارد استان در محل فرمانداری برگزار شد.

نازقلچی در این جلسه گفت: رعایت توزین در بازار از سوی همه صنوفی که به نوعی از ترازو استفاده می کنند لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر رعایت حق الناس و ضرورت اهمیت حق و حقوق مردم اظهار داشت: به استناد ماده 10 اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، هر کاسب و تاجر و یا هر شخص حقیقی و حقوقی که بنحوی به امور تولید، تجارت و داد و ستد عمومی اشتغال دارد چنانچه دارای اوزان و مقیاسهای و وسایل سنجش قلب بوده و یا با اوزان و مقیاسهای تقلبی و یا غیرقانونی دادا و ستد کند با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر و اخذ تعهد و حبس از دوماه تا دوسال و جزای نقدی از دویست هزار ریال تا ده میلیون ریال بعلاوه استرداد معادل اموالی که با تقلب کسب کرده با حکم محاکم صالحه محکوم خواهد شد.

وی در پایان از بازرسین اداره استاندارد و نماینده اصناف خواست که در راستای جلوگیری از تضییع حقوق ششهروندان با جدیت و اهتمام ویژه در این زمینه اقدام کنند.

در ادامه فرمانی مدیرکل استاندارد استان با ارائه گزارش اجمالی از رسالت و وظایف اداره کل استاندارد گفت: مهمترین وظیفه ما تدوین استانداردهای ملی است وباید تلاش کنیم به عنوان یک نهاد حاکمیتی و نظارتی از حقوق مردم دفاع کنیم.

وی با اشاره به درصد بالای کالاهای تقلبی در بازار اظهار داشت: در شمینه نظارت بر کار این آمادگی را داریم که یک تفاهم نامه امضا کرده، جلوی سوء استفاده های احتمالی گرفته شود و مردم قطعا از این طرح استقبال خواهند کرد.

فرمانی افزود: مصرف کنندگان دقت داشته باشند که حتما از وسایل و کالاهای دارای علامت استاندارد استفاده کنند تا در صورت ایجاد مشکل بتوان از حق و حقوق آنها دفاع کرد و خسارات احتمالی جبران شود که غالبا به علت عدم اگاهی مردم از این موضوع حق آنها ضایع می شود.

مدیر کل استاندارد تصریح کرد: طرحی به نام طه در سه زمینه انجام می شود: 1- در زمینه ترویجی و آموزش با توجه به اینکه اعتقاد داریم آگاهی بخشی و فرهنگ سازی می تواند تاثیر زیادی در جامعه داشته باشد تا مردم بیشتر نسبت به حق و حقوق خود آشنا شده و تبعات و آثارزیانبار تخلفات پایین بیاید. همچنین معتقدیم که فعالیت در حوزه فرهنگ در واقع یک سرمایه گذاری مفید برای آینده است.

2- حضور در بازار و بازرسی در زمینه وجود کالای بدون علامت استاندارد که در صورت وجود چنین کالاهایی با متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

3- بازرسی بازار در زمینه وجود کالاهای دارای علامت استاندارد از نظر اصل یا تقلبی بودن علامت.

فرماندی در ادامه با اشاره به موضوع بند 7 ماده 20 قانون  اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به بعضی از موراد ذیل این بند اشاره و با تاکید بر ماده 16 (سازمان ملی استاندارد ایران باید تاریخ اجرای آزمون دوره ای در هر محل را قبلا به طریقی مقتضی به اطلاع عامه رسانیده برای تسهیل در کار با سازمانهای ذیربط در محل هماهنگی صورت پذیرد) اظهار داشت: بحث این جلسه در این زمینه است که انشاا.. با همکاری و هماهنگی دستگاههای شهرستانی بتوانیم در خدمت مردم باشیم.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل به تصویب رسید:

1-مقرر گردید شروع طرح از شنبه 10 مرداد 94 اجرایی شود.

2- مقرر گردید اتاق اصناف یک نفر نماینده آگاه و آشنا به بازار تا تاریخ 6/5/94 به اداره کل استاندارد معرفی کند.

3- مقرر گردید اداره استاندارد حق الزحمه نماینده اصناف را پرداخت نماید (به ازای هر ساعت 40000 ریال)

4- مقرر گردید شروع کار تیم آزمون وسایل توزین ساعت 8/30 الی 14 هرروز باشد.

5- مقرر گردید بازدید از نانوائیها به دلیل شرایط خاص کاری فقط در عصرها انجام شود.

6- مقرر گردید اداره کل استاندارد بنرهایی را جهت اطلاع صنوف مختلف در زمینه بازدید دوره ای توزین با همکاری اصناف شهرستان در سطح شهر در دید عموم نصب نماید.

7- مقرر گردید فرآیند بازدید حداکثر یک ماهه باشد.

8- مقرر رگدید در طول فرآیند بازدید اگر ترازوی یک واحد صنفی مشکل داشت یا واحدی همکاری نکرد لیست اسامی به فرماندار اعلام و پس از یک فرصت 20 روزه در بازدید مجدد در صورت مشاهده تخلف طبق قانون با متخلف برخورد شود.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .