عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مکتب امام حسین(ع)، مکتب انسان سازی است

فرماندار گرگان در نشست خبری مراسم بزرگ مهدویون استان گلستان؛

مکتب امام حسین(ع)، مکتب انسان سازی است

مکتب امام حسین(ع)، مکتب انسان سازی است

فرماندار گرگان گفت:مکتب امام حسین (ع) انسان‌ساز بوده و بهترین روش برای ترویج انسانیت و دینداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان، چهارشنبه ۲۷ تیرماه، اسماعیل نادری فرماندار گرگان در نشست خبری مراسم اجتماع بزرگ مهدویون استان گلستان بیان کرد: بدون شک مکتب امام حسین (ع) این مکتب و  فرهنگ غنی منجر به بقای اسلام ناب محمدی شده و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
نادری افزود: معمولا عزاداری‌های حسینی در دهه اول محرم بیشتر جریان دارد در حالیکه فلسفه عزاداری بعد از واقعه عاشوراست، لذا شایسته است بعد از دهه اول محرم با همکاری دستگاه های اجرایی متولی امر و هیئت‌های مذهبی، مراسمات عزای حسینی در گرگان تا پایان محرم و صفر تداوم داشته باشد.
فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه بهترین امر به معروف و نهی از منکر برای مردم برگزاری همین مراسمات مذهبی است، تصریح کرد: بسیاری از جوانان وقتی وارد این مراسم‌ها می‌شوند تحت‌تاثیر زندگی و مرام اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیرند و زندگی خود را با ائمه اطهار تراز می‌کنند.
در ادامه ابوالفضل بخشیانی دبیر مراسم اجتماع بزرگ مهدویون استان گلستان افزود: فردا پنجشنبه حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا متشکل از ۱۵۰ تعزیه خوان ساعت ۱۸ عصر از مدرسه شیخ فضل الله نوری در خیابان حضرت ولی عصر (عج) به سمت میدان شهرداری و خیابان شهید بهشتی حرکت خواهند کرد.
دبیر ستاد نذرواره حسینی استان گلستان با اشاره به اینکه ۷۲ دیگ غذای نذری در ظهر روز پنجشنبه در خیابان شهید بهشتی طبخ و بین عزاداران و مردم شریف گرگان توزیع می‌شود، افزود: همزمان با نماز مغرب و عشا اجتماع بزرگ مهدویون در خیابان شهید بهشتی برگزار و این مراسم با پیوستن کاروان اسرای شهدای کربلا و مداحی حاج مهدی مختاری ادامه می‌یابد.

مکتب امام حسین(ع)، مکتب انسان سازی است

 

مکتب امام حسین(ع)، مکتب انسان سازی است

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 94
  • کد خبر : 113610