عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارت هوشمند برای معلولان کشور صادر می شود


کارت هوشمند برای معلولان کشور صادر می شود

کارت هوشمند برای معلولان کشور صادر می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کارت هوشمند معلولان ، براساس عملکرد و توانایی هر معلول در کشور صادر می شود.
دکتر علی ربیعی در گفت و گو با خبرنگاران در گنبدکاووس افزود: در این کارت نه تنها نوع خدمات رسانی به معلول و سابقه عملکرد آنان مشخص می شود بلکه این کارت ها نیز قابل برنامه ریزی است.
وی گفت: وزارت رفاه به عنوان متولی سیاست های رفاهی کشور در گام بعدی، برای تمامی افرادی که تحت پوشش لایحه حمایتی و یا حتی خیریه بخش خصوصی قرار دارند نیز کارت های خاص صادر می کند تا خدمات این افراد متناسب با نیاز عرضه شود.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در خصوص طرح های حمایتی مصوبات دولت در ارتباط با جامعه معلولان گفت: از اغاز فعالیت دولت تدبیر و امید افراد معلول بر اساس توانایی طبقه بندی و شناسایی شدند و در مراکز فنی و حرفه به انان اموزش داده شده اند.
وی افزود: تاکنون برای 25 هزار معلول و 13 هزار زنان سرپرست خانوار نیز پس از اموزش های لازم از طریق فنی و حرفه ای و پرداخت وام های خوداشتغالی صندوق توسعه تعاون شغل ایجاد شده است.
وی افرادی که دارای صنوف مختلف تولیدی و فروش می باشند خواست دست ساخته های افراد تحت پوشش بهزیستی را در کنار تولیدات خودشان به فروش برسانند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه و ابلاغ دولت افرادی که در بخش های تولیدی ، صنعتی و فعالیت های درامدی مشغول هستند در صورت برای سازمان بهزیستی هزینه کنند ، پرداختی های آنان جزو هزینه مالیاتی محسوب می شود.
دکتر ربیعی همچنین در خصوص معافیت سربازی جوانان در صورت ازدواج با معلولان گفت: بر اساس لایحه دولت پسرانی که با دختران معلول ازدواج کنند در مرحله اول از معافیت پنج ساله سربازی بهره مند می شود و پس از آن معافیت انان به دائم تبدیل خواهد شد.
وی در خصوص رفتن کودکان به کانون خانواده ها گفت: بر اساس طرحی که در دولت به تصویب رسید در اختیار گرفتن فرزندان در کانون خانواده آسان و تسهیل شده است.
به گفته وی، بر این اساس، کودکان با نظارت غیرمحسوس مددکاران در کانون خانواده ها زندگی کنند و حتی نزدیکان و خویشاوندان درجه دو و سه کودک نیز می توانند با فرزند خواندگی کودکان از کمک های مالی بهزیستی بهره مند شوند.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص حمایت از جامعه معلولان در استان های محروم کشور گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری ظرف این ماه و ماه های آینده وسایل توانبخشی در اختیار معلولان استان های محروم قرار خواهد گرفت.
دکتر ربیعی در خصوص راه اندازی مراکز توانبخشی در استان گلستان نیز گفت: فعالیت های بهزیستی از دولتی به سمت بهزیستی جامعه محور و خانه محور حرکت کرده است و بر این اساس این مراکز در شهرستان ها با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وی افزود : با توجه به منابع موجود امسال برای مراکز شبانه 20 درصد و برای مراکز روزانه نیز 25 درصد افزایش هزینه پیش بینی شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بهره برداری چند طرح در حوزه ورزش کارگران و مراکز معلولان زیرپوشش بهزیستی ، کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی، بازدید از مجموعه های ورزشی،فرهنگی در دست ساخت و برگزاری نشست هایی با تشکل های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ادارات شهرستانی و شرکت در نشست شورای اداری به گلستان سفر کرده است.
ربیعی را در این سفر دو روزه، دو تن از معاونان وزیر در بخش تعاون و روابط کار و روسا و مسوولان سازمان های بهزیستی، بیمه سلامت، صندوق کار آفرینی و امید، مرکز تحقیقات و بهداشت کار، ورزش و صندوق بیمه روستاییان و عشایر همراهی می کنند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 655
  • کد خبر : 11364