عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سکونت 20 هزار تبعه خارجی در گلستان/ لزوم داشتن کارت کار برای اشتغال اتباع خارجی

مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد:

سکونت 20 هزار تبعه خارجی در گلستان/ لزوم داشتن کارت کار برای اشتغال اتباع خارجی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از سکونت 20 هزار تبعه خارجی در گلستان خبر داد و گفت: اتباع خارجی برای اشتغال در مراکز مختلف باید دارای کارت اشتغال باشند و کارت اشتغال با کارت اقامت متفاوت است و کارفرمایان باید در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: تمام اتباع افاغنه ساکن در استان گلستان که پروانه آمایش اقامت استان را دارند موظف هستند برای ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به ادارات کار شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس مراجعه و کارت اشتغال را دریافت کنند.

وی ادامه داد: تمامی کارفرمایانی که از این نیروهای کار خارجی استفاده می‌کنند باید از داشتن کارت اشتغال این اتباع اطمینان حاصل کنند زیرا بکارگیری اتباع خارجی فاقد کارت اشتغال برابر قانون تخلف است و مشمول جریمه می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: قانونگذار مقرر کرده در صورت تکرار این تخلف فرد متخلف به مجازات حبس محکوم شود.

مازندرانی بیان کرد: اتباع خارجی که فاقد پروانه کار باشند در صورتی که کارت آمایش سرزمینی و مجوز اقامت در استان را نداشته باشند به اداره اتباع خارجی معرفی و از استان و کشور خارج خواهند شد.

وی گفت: متاسفانه موارد زیادی را در استان داشته‌ایم که کارفرمایان از این افراد فاقد کارت آمایش سرزمینی و پروانه اشتغال به عنوان نیروی کار استفاده کردند که مشمول جریمه هم شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در سال گذشته 200 کارفرما در استان با همین عنوان مورد برخورد قانونی قرار گرفتند و به دادگاه هم معرفی شدند.

مازندرانی بیان کرد: در سال جاری نیز تا کنون تعداد 180 کارفرما به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی گفت: عمده ارتکاب کارفرمایان به این تخلف عدم آشنایی با قانون است و گمان آنها بر این است که اگر اتباع خارجی کارت اقامت داشته باشند می‌توانند به عنوان نیروی کار بکارگیری شوند در حالی که هر تبعه خارجی برای فعالیت کارگری باید کارت اشتغال داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و یکصد کارت کار به اتباع خارجی افاغنه ساکن در استان صادر شد و این افراد در سطح استان در فعالیت‌های مختلف مشغول کار هستند.

مازندرانی تاکید کرد: تمامی کسانی که کارت آمایش و اقامت استان را دارند بر اساس آماری که داریم برای دریافت کارت کار در سال گذشته مراجعه کردند که برخی از آنها به دلایل مختلف از کارت کار معاف شدند اما به طور طبیعی اتباع غیرمجاز استان فاقد کارت کار هستند.

وی در خصوص تعداد اتباع غیرمجاز ساکن در استان گلستان گفت: تعداد دقیق آنها مشخص نیست اما در استان 20 هزار اتباع خارجی ساکن در استان داریم که اتباع خارجی که در شهرهای غیر از گرگان و گنبدکاووس ساکن هستند جزء اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 910
  • کد خبر : 40307