عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از حضور سرمایه گذاران در شهرستان مراوه‌تپه در هر حوزه ای قاطعانه حمایت می‌شود


از حضور سرمایه گذاران در شهرستان مراوه‌تپه در هر حوزه ای قاطعانه حمایت می‌شود

از حضور سرمایه گذاران در شهرستان مراوه‌تپه در هر حوزه ای قاطعانه حمایت می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مراوه تپه ، امان محمد باشقره در جلسه کار آفرینی و کسب و کار خانواده محور با اشاره به جایگاه فرش ترکمن افزود: در گذشته فرش برای جهیزیه دختران، زینت خانه و اقتصاد خانواده نقش برجسته ای داشته ، متاسفانه اکنون با پیدایش فرش ماشینی نقش این هنر اصیل و ارزشمند بسیار کمرنگ شده است.

وی در مقایسه فرش اصیل با فرش ماشینی گفت: فرش اصیل ترکمن با ظرافت و اصالت قابل مقایسه با فرش ماشینی نبوده و با‌نوان هنرمند ما به خاطر وجود این هنر باید به خود ببالند و به خودباوری برسند.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه رنگ در فرش‌های این منطقه را آرامش بخش دانست و ادامه داد: هر رنگی که در هر نقشی به کار می‌رود دارای خاصیت منحصر به خود است و برای مثال به دلیل نجابت و بردباری «شتر» طرح «ماری گل» که به «جای پای شتر» مشهور شده با نقش‌ها و رنگ‌های خاصی بافته می‌شود.

نماینده عالی دولت افزود: فرش در نزد ایرانیان اعم از ،فارس ،ترک، ترکمن، خراسانی و دیگر اقوام جایگاه به خصوصی دارد ولی در این میان در تعبیری «فرش دستباف اصیل ترکمن» را «قهرمان فرش‌های ایرانی» نامیده‌اند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت فرش سولماز آق قلا گفت: شهرستان مراوه‌تپه به واسطه وجود دام و مواد اولیه فرش ، پایگاه خوبی برای توسعه رشته صنایع دستی می‌تواند باشد.

خانم پوری افزود: برای رونق بازار فرش ترکمن باید این رشته را از روش‌های سنتی به صنعتی تغییر داد.

این سرمایه گذار اظهار داشت: نباید کاری کنیم که با از بین رفتن پیشکسوتان صنایع دستی ، هنر صنایع دستی به فراموش سپرده شود و باید این هنر را با آموزش به نسل جوان انتقال داد.

در ادامه این جلسه، بانوان حاضر نقطه نظرات خود را پیرامون موضوع جلسه بیان نمودند.

 

از حضور سرمایه گذاران در شهرستان مراوه‌تپه در هر حوزه ای قاطعانه حمایت می‌شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری مراوه تپه
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .