عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشکلات پیش روی دانشگاه های شهرستان باید مرتفع شود

معاون فرماندار کلاله :

مشکلات پیش روی دانشگاه های شهرستان باید مرتفع شود

 مشکلات پیش روی دانشگاه های شهرستان باید مرتفع شود

معاون فرماندار کلاله در جلسه کمیسیون دانشجویی با اشاره به مشکلات پیش روی دانشگاه های شهرستان گفت: دانشگاه نقش بسزایی در توسعه و رفع محرومیت شهرها دارد و مسئولین و افرادی که نقشی در توسعه فضای آموزشی دارند باید تمام توان خود را برای ایجاد فضایی مناسب برای دانشگاه ها به کار گیرند.

نورالله مرادی در ادامه افزود : شهرستان کلاله 2 دانشگاه دارد که متاسفانه از بدو تاسیس با مشکلات عدیده ای در بحث مکان آموزشی مواجه بوده اند و از بدو تاسیس در مکان استیجاری اداره شده اند که این مسئله باعث ایجاد هزینه و بسیاری از آسیب های دیگر برای این 2 دانشگاه شده است و باید سعی شود تا مشکلات مکانی دانشگاه رفع شود تا مسئولین دانشگاه به فکر مسایل آموزشی باشند .

معاون فرماندار در ادامه به مشکل تامین آب ساختمان جدید این دو دانشگاه هم اشاره کرد و خطاب به رئیس اداره امور آب خواستار تسریع در آبرسانی به این دو مجتمع دانشگاهی شد .

در ادامه جلسه روسای دانشگاه آزاد و پیام نور با اشاره به مصوبه سال 85 هیئت مدیره شرکت تعاونی شهرک امام علی (ع) مبنی بر واگذاری زمین به دانشگاه آزاد و پیام نور و تاکید فرماندار وقت بر اجرایی شدن این مصوبه گفتند : طی جلسه ای که در سال 85 با هیئت مدیره و فرماندار وقت برگزار شد دو قطعه زمین در مجموع به مساحت 1700 متر برای فضای آموزشی در شهرک امام علی (ع) در نظر گرفته شد که متاسفانه با پیگیری های صورت گرفته و گذشت قریب به 10 سال هنوز این دو قطعه برای اجرای عملیات عمرانی واگذار نشده که این مسئله باعث ایجاد سردرگمی و وقفه در ایجاد فضای آموزشی برای دانشگاه شده است .

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی شهرک امام علی (ع) نیز با اشاره به برخی مشکلات و تخلفات صورت گرفته در واگذاری زمین توضیحاتی را پیرامون تعیین زمین برای فضاهای عمومی و آموزشی ارائه کرد و گفت : زمین درنظر گرفته شده برای فضای آموزشی در این شهرک مختص تاسیس مدرسه است و شامل دانشگاه نمی شود که این مسئله نیز با تغییر هیئت مدیره به تصویب مجمع رسیده است و قطعات مورد نظر نیز به اداره کل نوسازی مدارس برای ساخت مدرسه واگذار شده است .

دانشگاه های آزاد و پیام نور شهرستان کلاله پس از گذشت قریب به 15 سال از احداث آن هنوز در مکان استیجاری اداره میشود و به سبب کمبود فضای آموزشی با مشکلات عدیده ای در خصوص فضای آموزشی ، کمبود و افزایش رشته های دانشگاهی و .... مواجه است .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 909
  • کد خبر : 11593