عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین همایش دوستداران طبیعت در علی آباد کتول برگزار شد


نخستین همایش دوستداران طبیعت در علی آباد کتول برگزار شد

نخستین همایش دوستداران طبیعت در علی آباد کتول برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،در راستای حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ محافظت از منابع طبیعی اولین همایش دوست داران طبیعت با حضورفرمانداراحمد تجری مفرد ،مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از دوستداران طبیعت در علی آباد کتول برگزار شد.

فرماندار علي آبادکتول با تاکيد بر اينکه استان و اين شهرستان نيازمند توسعه متوازن و پايدار است و دولت نيز بر آن تاکيد دارد، اظهار کرد: در توسعه پايدار به تمام ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و ... يک منطقه توجه شده و با اين نگاه اشتغال ايجاد مي شود.

احمد تجري مفرد افزود: همچنين وزارت کشور در طرح آمايش سرزمين نگاه ويژه به توسعه پايدار دارد و با تاکيد بر استعدادها نوع سرمايه گذاري هر منطقه را مشخص مي کند.

در ادامه رييس محيط زيست علي آبادکتول در اين همايش گفت: اين شهرستان داراي شاخصه هاي پارک ملي است و داراي تنوع زيستي و گونه هاي جانوري و گياه است که مي توان از آن هم به عنوان تهديد و هم فرصت نام برد.

رمضانعلي رستاقي افزود: اگر اکوسيستم بکر منطقه را حفظ کرده و کمتر در آن دخل و تصرف داشته باشيم اين منطقه يک فرصت است و اگر با تغيير اقليمي و آب و هوايي به بهره برداري غيراصولي و شکار بي رويه ادامه دهيم، تخريب، آسيب و آتش سوزي و ... تنها بخشي از تهديدها در اين حوزه خواهد بود.

وی اظهار داشت: این همایش در جهت افزایش دوستی با طبیعت و ترویج فرهنگ رفتار مناسب با محیط زیست برگزار شده است.

رستاقی افزود: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است زیرا سلامتی و نشاط جامعه در گرو محیط زیست سالم و به دور از هرگونه آلایندگی میسر خواهد بود.

رستاقی با اشاره به پتانسیل شهرستان علی آباد کتول گفت: این شهرستان دارای گونه های متفاوت گیاهی و جانوری است و لازم است با احیاء طبیعت گردی و اکوتوریسم در این منطقه فرهنگ و آداب و سنن کهن این منطقه را زنده نگهداریم.

اسماعیل محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان علی آباد کتول ظهار داشت:حوزه های علمیه از جایگاه بسیار ویژه و مقدسی در نظام و کشور ما برخوردارند، اما مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده است؛ در اجرای طرحها نباید به محیط زیست آسیب برسد حتی اگر احداث حوزه علمیه باشد.

وی افزود: یکی از راههای حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی ایجاد تشکل های مردمی است که اساسنامه آن مورد تایید قرار گرفته است و این تشکل ها هرجا جرمی اتفاق بیفتد می توانند به دادسرای محل مراجعه و مسئله را پیگیری کنند و تا حصول نتیجه در هر مرحله پیگیر باشند.

دادستان عمومی و انقلاب علی آباد کتول گفت: هر تصمیمی که موجب تخریب منابع طبیعی و محیط زیست شود ما مکلف به پیگیری هستیم و در راه حراست از محیط زیست با جدیت ورود خواهیم کرد.

نخستین همایش دوستداران طبیعت در علی آباد کتول برگزار شد

 

نخستین همایش دوستداران طبیعت در علی آباد کتول برگزار شد

 

نخستین همایش دوستداران طبیعت در علی آباد کتول برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .