عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن تشکیل شد


جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن تشکیل شد

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن تشکیل شد

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده، گروه کاری آسیب های اجتماعی و تامین اجتماعی شهرستان ترکمن به ریاست شیرنگی معاون فرماندار با حضور مسئولین ادارات و کارشناسان عضو کارگروه در محل فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه شیرنگی با اشاره به نهاد خانواده بعنوان اولین نهاد اجتماعی گفت: نهاد خانواده اولین نهاد جمعی و اجتماعی و یک نهاد مقدس است اما همین نهاد مقدس اگر از جایگاه خود دور شود نظمش بهم خورده و پایه آن سست می شود.

وی اظهار داشت: کاهش علاقه مادر و پدر به فرزندان، جانشین شدن هوس های سطحی به جای عشق و افزایش طلاق سبب می شوند که نهاد خانواده کارکرد خود را در مورد کنترل آسیب های اجتماعی مثل جوامع غربی از دست بدهد. اما در جامعه ما که یک جامعه اسلامی است و تعالیم و ارزش های اسلامی بر ارزش های خانوادگی حاکم است نباید شاهد سست شدن پایه های خانواده باشیم زیرا که بیش از 4000 دستورالعمل به صورت مستقیم درباره خانواده و ارزش های حاکم بر آن از معصومین بیان شده است.

معاون فرماندار گفت: نهاد خانواده نخستین و مهمترین نهاد اجتماعی و تربیتی و آغازی برای صعود به خوشبختی و قله های کمال و پیمودن پله های تعالی انسان است. خانواده مهمترین کانون عطوفت و مهربانی است. خانواده همانند یک باغ با طراوت است که دو باغبان آن با سخت کوشی و تلاش دائمی فرزندان را از گزند آفات روحی، روانی و محیطی دور می کند و با آموزش و تربیت درست در استقلال و باروری استعدادها تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: اگر بنای خانواده در جامعه بر پایه محبت، فضیلت و اخلاق نیکو استوار باشد روح همکاری و برادری و محبت بر آن جامعه حاکم خواهد شد ولی اگر خانواده به انحراف و بدی ها و پراکندگی گرایش داشته باشد جامعه به انحطاط و تزلزل خواهد گرایید و هرچه این انحراف ها بیشتر شود جامعه به گمراهی و تباهی کشیده خواهد شد.

 جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن تشکیل شد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .