عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی وضعیت منابع آبی و آب بندان های شهرستان کردکوی


بررسی وضعیت منابع آبی و آب بندان های شهرستان کردکوی

بررسی وضعیت منابع آبی و آب بندان های شهرستان کردکوی

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کردکوی، حسین احمدی معاون فرماندار در جلسه بررسی آخرین وضعیت منابع آبی و آب بندان ها، با اشاره به اینکه در شهرستان کردکوی دو حوزه آبریز نکارود و قره سو قرار دارد گفت: مدیریت صحیح بر منابع آب به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه شهرستان در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعت و گردشگری یک ضرورت انکار ناپذیر است.

 

آقای احمدی با اشاره به تامین آب شرب مصرفی شهروندان دو شهرستان بندر ترکمن و گمیشان از منابع آبی شهرستان کردکوی و بهره برداری مداوم از سفره های آب زیرزمینی شهرستان خواستار اجرای طرحهای مطالعاتی به منظور مقابله با بحران خشکسالی و کم آبی و تامین آب سفره های زیرزمینی شهرستان شد.

وی اظهار امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات لازم و ارائه طرح های مطالعاتی و اجرایی شدن هریک از آن ها و ایجاد سدها و آب بندان های بیشتر در سطح شهرستان و تغییر الگوی مصرف آب در مصارف کشاورزی زمینه های بهره وری مناسب از منابع آب بعمل آید.

آقای احمدی با اشاره به اینکه در 15 سال گذشته هیچ اقدام موثری در زمینه مدیریت منابع آب شهرستان ، بویژه در مورد آب بندان های موجود در سطح شهرستان صورت نگرفته است ،اظهار امیدواری کرد ؛دستگاه های متولی ضمن پیگیری موضوع از طریق مراجع استانی طرح ها و برنامه ها خود را به فرمانداری جهت بررسی و پیگیری های بیشتر ارائه دهند.

شایان ذکر است در سطح شهرستان کردکوی 19 آب بندان با ظرفیت ذخیره سازی 4 میلیون متر مکعب آب می باشد که در حال حاضر 3 میلیون متر مکعب ذخیره سازی می گردد .همچنین تعداد 1845 حلقه چاه آب کشاورزی و 202 حلقه چاه آب با مصارف صنعتی و شرب و دو رشته قنات فعال وجود دارد.

این در حالیست که؛ 850حقله چاه فاقد پروانه و غیر مجاز نیز در سطح شهرستان شناسایی شده است.

بررسی وضعیت منابع آبی و آب بندان های شهرستان کردکوی

 

بررسی وضعیت منابع آبی و آب بندان های شهرستان کردکوی

 

بررسی وضعیت منابع آبی و آب بندان های شهرستان کردکوی

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 936
  • کد خبر : 13615