عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شرق گلستان نیازمند احداث سردخانه نگهداری اجساد حوادث غیر مترقبه است


شرق گلستان نیازمند احداث سردخانه نگهداری اجساد حوادث غیر مترقبه است

شرق گلستان نیازمند احداث سردخانه نگهداری اجساد حوادث غیر مترقبه است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس ، احداث سردخانه نگهداری اجساد ناشی از حوادث غیر مترقبه در شرق گلستان را از نیازهای بسیار ضروری این منطقه دانست.
مهندس حمیدی درنشست با مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان اظهار داشت: منطقه شرق گلستان که از مناطق حادثه خیر است، از داشتن مکانی مناسب برای نگهداری اجساد حوادث غیر مترقبه محروم است.
وی گفت: مراحل اداری احداث این سردخانه درحال انجام است و تلاش خواهیم کرد از طریق منابع مدیریت بحران استانداری گلستان اعتبار لازم برای احداث این واحد سردخانه ای که نیاز منطقه است، تامین شود.
مهندس حمیدی همچنین با اشاره به درحال ساخت بودن ساختمان پزشکی قانونی این شهرستان، اضافه کرد: با توجه به پوشش شرق استان گلستان توسط پزشکی قانونی گنبدکاووس لازم است، فرمانداری های این منطقه برای تسریع در عملیات احداث آن بویژه تامین منابع مالی آن مساعدت نمایند.
وی از تلاش های پزشکی قانونی استان گلستان برای شناسایی پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا قدردانی کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان نیز دراین نشست گفت: برای تکمیل ساختمان پزشکی قانونی گنبدکاووس که شرق این استان را پوشش می دهد، همکاری مسئولان استان و نیز فرمانداری های منطقه ضروری است.
حسین زارعی افزود: هم اکنون ساختمان جدید پزشکی قانونی گنبدکاووس در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و با زیربنای تقریبی یک هزارو 300 متر مربع و با برآورد اعتباری 27 میلیارد ریال از منابع استانی درحال احداث است.
وی گفت: درصورت حمایت مسئولان استانی، پیش بینی می شود ساختمان پزشکی قانونی گنبدکاووس تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.
زارعی بدون ارائه آمار، بیشترین مراجعان به پزشکی قانونی گلستان را مربوط به مراجعات سرپایی، تصادفات، نزاع های فردی، کمیسیون های پزشکی و معاینات اجساد اعلام کرد و افزود: گرگان و گنبدکاووس بیشترین مراجعات را دارند.
حدود نیمی از جمیعت یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند و آنان برای دریافت خدمات پزشکی قانونی به گنبدکاووس مراجعه می کنند

شرق گلستان نیازمند احداث سردخانه نگهداری اجساد حوادث غیر مترقبه است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 837
  • کد خبر : 14506