عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن باحضور عبدالحکیم فیروزی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، قوانلو مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، شیرنگی معاون فرماندار و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فیروزی فرماندار شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم شریف شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند و تلاش شبانه روزی  دست اندرکاران انتخابات گفت: همانگونه که رهبر عظیم الشان انقلاب نامگذاری کردند امسال را با پایانی نیک، همدلی و همزبانی ملت و دولت به اتمام رساندیم. ما این دو حماسه بزرگ را مرهون خون شهدا هستیم چرا که مردم به عشق شهدا و برای حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی در صحنه حاضر شدند.

فرماندار تصریح کرد: مقوله کتاب یکی از مقولات حیاتی، اساسی واستراتژیک برای نظام است. حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه های بین المللی کتاب نشان از اهمیت و توجه ویژه بالاترین مقام این نظام به کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: یکی از بنیادی ترین کارهایی که نظام ما دنبال می کند کتاب و کتابخوانی است.در این زمینه هدفگذاری ها بدرستی صورت گرفته ، اگر برنامه ریزی بدرستی صورت گیرد و از ابزار و روشهای درست استفاده شود این اهداف تحقق پیدا خواهد کرد.

فیروزی با اشاره به مقوله حیاتی و اساسی کتاب برای نظام گفت: کلید توسعه هرکشوری کتاب است و اگر بخواهیم تبدیل به یکی از کشورهای توسعه یافته در دنیا شویم باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را درکشور نهادینه کنیم.

وی افزود: همه ما بایستی تلاش کنیم کتاب را به خانه ها و برنامه های مردم بیاوریم و مشارکت مردم را افزایش دهیم.اداره کتابخانه عمومی باید جهت را مشخص کند و بقیه ادارات نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند که از آن جمله اداره آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت بالای خود می تواند نقش موثری در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ایفا کند.

فرماندار شهرستان ترکمن تصریح کرد: ایجاد رفاقت بین کتاب و دانش آموزان می تواند عامل موثری در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شود. چرا که کسی که با کتاب مانوس است کمتر درگیر آسیب های اجتماعی می شود لذا باید به دنبال نهادینه سازی فرهنگ کتاب در جامعه باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: ما در سال 95 بنا داریم  شهرستان ترکمن به شهرستان سالم نامگذاری شود و یکی از ارکان آن ورود کتاب به زندگی مردم است.

همچنین فرماندار با اشاره به اهمیت حضور بانوان خواستاراستفاده بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی های آنها در این عرصه شد.

در این جلسه قوانلو مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز خلق حماسه سیاسی هفتم اسفند درکشور، استان و شهرستان را تبریک گفت و ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن، پیشنهاداتی جهت بهبود هر چه بیشتر فعالیتهای آن در سال 95 ارئه داد.

 همچنین در این جلسه گزارشی از عملکرد کتابخانه عمومی شهرستان توسط رئیس این اداره ارائه شد و پیشنهاداتی توسط هر یک از اعضای انجمن جهت برنامه ریزی فعالیت های سال 95 انجمن مطرح شد.

 جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .