عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده در رامیان


برگزاری تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده در رامیان

برگزاری تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده در رامیان

تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان رامیان برگزار گردید.

این تجمع در ابتدا با راهپیمایی و سردادن شعارهایی در خصوص عفاف و حجاب با حضور جمع کثیری از بانوان از مقابل فرمانداری شهرستان آغاز و به مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد منتهی و  برنامه با سخنرانی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ادامه یافت.

مهندس صادقلو فرماندار در این همایش ضمن گرامیداشت 21 تیرماه سالروز عفاف و حجاب و گرامیداشت یاد و  خاطره شهدای عفاف و حجاب در مسجد گوهر شاد گفت: یكي از پليدترين توطئه‌هاي دشمنان اسلام در تاريخ معاصر، توطئه‌ي كشف حجاب در زمان رضاخان با هدف اجراي اسلام‌زدائي و جايگزيني ارزش‌هاي ليبراليستي در جامعه بود.

فرماندار رامیان در ادامه افزود: این تجمع از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز برگزار شده است.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را سرمشق و الگوی تمام بشریت در زمینه عفاف و حجاب دانسته و افزود: امیدواریم با شناخت بیشتر نسبت به موضوع عفاف و حجاب بتوانیم  این ارزش الهی و دینی را به نسل آینده منتقل نمائیم.

موفقیتهای معنوی،مصونیت و آرامش زنان،حفظ سلامت و زیبایی زنان، کاهش مفاسد اجتماعی از جمله آثار عفاف و حجاب بوده که فرماندار رامیان به آنها اشاره و خاطر نشان کرد: کانالهای ماهواره ای فارسی زبان کانون خانواده را نشانه گرفته و به دنبال از هم پاشیدن کانون خانواده بوده و با حفظ عفاف و حجاب می توان از کانون خانواده محافظت نموده و در این میان حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بهترین الگوی جامعه اسلامی بوده که باید به همه بشریت معرفی شود.

حجه الاسلام والمسلمین سهرابی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در ادامه این همایش گفت: جهان غرب با هدف ضربه زدن به انقلاب اسلامی توطئه های زیادی رو انجام داده که از بین بردن کانون خانواده و دور کردن زنان  و مردان جامعه اسلامی از حیا و عفت یکی از این توطئه هاست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه نقش زنان را در جامعه اسلام بسیار تاثیر گذار دانسته و افزود: نزول سوره کوثر در شأن و جایگاه حضرت زهرا(س) نشان دهنده جایگاه والای زن مسلمان بوده چرا که خداوند از وجود پرخیر و برکت حضرت زهرا(س) به عنوان خیر کثیر یاد کرده است.

وی در ادامه به بیان  برخی ویژگیهای شخصیتی زنان برتر جهان اسلام از جمله حضرت خدیجه کبری (س) پرداخته و تصریح کرد: حضرت خدیجه کبری(س) نمونه و الگوی کامل زن مسمان بوده که در تمامی مراحل همدوش پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و مادری نمونه بود که دختری چون فاطمه زهرا (س) را تربیت نمود.

حجه الاسلام والمسلمین سهرابی عفاف و حجاب را نشانه شخصیت و انسانیت دانسته و افزود: عفاف و حجاب فقط مختص زنان نبوده بلکه در رفتار مردان جامعه نیز باید نمود داشته باشد و تمام افراد جامعه باید در رفتار و شخصیت خود با حیا و عفت برخورد نمایند.

در پایان این همایش به  2 تن از مادران شهدا ،تعدادی از زنان شاغل ادارات شهرستان رامیان که در محیط اداری با حجاب برتر چادر به فعالیت می پردازند و دو نغر برگزیده پژوهشگر دانش آموزی و حوزوی در حوزه عفاف و حجاب با اهدای لوح تقدیر و هدایای تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این همایش غرفه های مشاوره مذهبی و پاسخ به سوالات مذهبی ، معرفی کتاب و پایان نامه در خصوص عفاف و حجاب و معرفی دست ساخته های کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامیان در خصوص عفاف و حجاب برپا و مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت.

برگزاری تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده در رامیان

 

برگزاری تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده در رامیان

 

برگزاری تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده در رامیان

 

برگزاری تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده در رامیان

 

برگزاری تجمع مردمی عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده در رامیان

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 924
  • کد خبر : 22684