عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باکارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز بکارگیری نمایند برخورد قانونی صورت می گیرد

کاظمی ،معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گرگان :

باکارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز بکارگیری نمایند برخورد قانونی صورت می گیرد

باکارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز بکارگیری نمایند برخورد قانونی صورت می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان ،جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی شهرستان به ریاست "سید محسن کاظمی"معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان و اعضای ستاد در فرمانداری برگزار شد .

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان با تبریک دهه کرامت میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)بیان داشت: ستاد ساماندهی اتباع خارجی در مرکز استان توانسته گام های مؤثر و مفیدی را در زمینه شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی در شهرستان بردارد و در همین رابطه هماهنگی لازم با جهادکشاورزی جهت جلوگیری از اشتغال اتباغ غیرمجاز صورت گرفته است .

وی افزود: هرگونه اشتغال اتباع غیرمجاز درمزارع،مرغداری ،دامداری ،باغداری و ... ممنوع بوده و بازدیدهای دورهای و سرزده از این مراکز در دستور کار است .

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان با تأکید بر پیگیری امور اتباع و مهاجرین خارجی اظهار کرد: بخش اعظم اتباع خارجی شهرستان را تبعه کشور افغانستان تشکیل داده‌اند و پوشش لازم برای رصد فعالیت‌ها و تحرکات اتباع، مباحث و موضوعات مختلف از قبیل نحوه اقامت، اشتغال، ازدواج، بیمه، آموزش، بهداشت و درمان، ترکیب جمعیتی همگی از موارد مهمی هستند که داشتن اطلاعات و آمار جامع می‌تواند در مدیریت مسائل مربوط به اتباع کمک شایانی نمایند.

وی در همین راستا از کلیه اعضای کمیسیون و دستگاه‌های مرتبط خواست با مدنظر قرار دادن ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از حضور اتباع، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

کاظمی یادآور شد: قانون برای کارفرمایانی که از اتباع خارجی فاقد کارت اشتغال در محل کار مربوطه استفاده کنند مجازاتی در نظر گرفته که در صورت مشاهده و اعلام گزارش به دبیرخانه ستاد موضوع با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته پیگیری و با متخلفین بطور قانونی برخورد خواهد شد .

در این جلسه آخرین وضعیت اتباع و مهاجرین مجاز و غیرمجاز این شهرستان و ارتقای سطح هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های مربوطه جهت ایجاد بانک اطلاعاتی و آماری اتباع خارجی جهت مدیریت و بهینه‌سازی امور مربوط به اتباع خارجی بررسی شد.

باکارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز بکارگیری نمایند برخورد قانونی صورت می گیرد

 

باکارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز بکارگیری نمایند برخورد قانونی صورت می گیرد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 540
  • کد خبر : 23514