عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی شهرستان علی آباد کتول برگزارشد


جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،اولین جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی شهرستان علی آباد کتول با حضوراحمد تجری مفرد فرماندارشهرستان علی آباد کتول، دهرویه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و اعضای ستاد در فرمانداری برگزار شد .

فرماندارگفت: آنچه که برای ما مهم است حضور،اشتغال و تردد قانونمند اتباع خارجی درشهرستان می باشد و طبق قانون باافرادی که دارای مجوزبرای اقامت نیستند وتابه حال خودرامعرفی نکرده اند رفتارخواهدشد.

فرماندار با اشاره به ضرورت حضور و اشتغال قانونمند اتباع خارجی اظهار داشت: دستگاههای امنیتی ،انتظامی و ادارات ذیربط باید جهت اجرای قوانین مربوط به اتباع نظارت کافی داشته باشند .

وی در خصوص شناسایی اتباع غیر مجاز تأکید کرد :بخشداران ،دهیاران باید با همکاری نیروی انتظامی و دیگر ادارات ذیربط باید به تهیه بانک اطلاعاتی و شناسایی افراد اقدام نمایند و با کارفرمایانی که از اتباع خارجی غیرمجاز در کارها استفاده می نمایند طبق قانون برخورد خواهد شد .

همچنین در این جلسه "مهدی دهرویه"مدیر کل اموراتباع و مهاجرین خارجی استان نیز با اشاره به رفتارهای مبتنی بر رأفت اسلامی دولتمردان و اقشار مختلف جامعه با اتباع ،برنامه های اداره کل برای بازگشت داوطلبانه و تدریجی اتباع خارجی را تشریح کرد.

دهرویه بیان کرد: پوشش لازم برای رصد فعالیت‌ها و تحرکات اتباع، مباحث و موضوعات مختلف از قبیل نحوه اقامت، اشتغال، ازدواج، بیمه، آموزش، بهداشت و درمان، ترکیب جمعیتی همگی از موارد مهمی هستند که داشتن اطلاعات و آمار جامع می‌تواند در مدیریت مسائل مربوط به اتباع کمک شایانی بکند.

وی گفت: در همین راستا از کلیه اعضای کمیسیون و دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم با مدنظر قرار دادن ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از حضور اتباع، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .