عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین همایش دهیاران شهرستان بندرگز برگزار شد


سومین همایش دهیاران شهرستان بندرگز برگزار شد

سومین همایش دهیاران شهرستان بندرگز برگزار شد

سومین همایش دهیاران بندرگز در سال 95  با حضور تنی چند تن از مسوولان اجرایی و دهیاران روستاهای شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.   

فرماندار شهرستان بندرگز در این همایش گفت : معمولا خیلی از مسائل و مواردی که در ارتباط با امورات اصلی شهرستان و یا کشور است با همکاری شوراها انجام می شود و این انتظار وجود دارد و در قانون هم وظایف برای آنان تعیین شده است.

"علی اصغر میرزایی" افزود : در اعضای شوراها و دهیاران افراد فرهیخته و کارآمد زیاد هستند و حتی به گونه ای که افراد سبب شان و جایگاه شوند.

وی مسوولیت در دهیاری و شورای اسلامی را مسئولیت خطیری دانست و گفت : چرا که سایر مسئولیت ها تقریبا جنبه دستوری و تئوری دارد ، اما شوراها و دهیاران مستقیما و بدون واسطه به طور کاربردی و عملیاتی خدمت می کنند.  

این مقام مسوول اظهار داشت : برنامه دهیاران کاربردی و عملیاتی است و خیلی تئوری نیست و عقیده بر این است که دهیاران باید در برنامه ریزی از ظرفیت های علمی ، تجربی و مردمی بهره ببرند.

میرزایی اضافه کرد :  بحث دهیاران فقط نام و منسب  نیست و هدف اصلی این است که دهیاران در روستا تحول ایجاد کنند.

فرماندار بندرگز تصریح کرد : دولت تدبیر و امید بسترها را فراهم کرده و شیوه های مختلفی برای اعطای تسهیلات در روستا وجود دارد و در سال های اخیر مرحله به مرحله وضعیت تکمیل تر شده است .

میرزایی با بیان اینکه تسهیلات و منابع هم برای استانها مشخص شده افزود : باید فعالیت هایی که در روستا انجام می شود در قالب طرح ها و پروژه های هدفدار طراحی و اجرایی شود.

وی افزود : منابع و امکانات لازم در روستا وجود دارد و باید به طور مشخص ، نیازمندی ها را بررسی و اعلام نماییم.

فرماندار بندرگز با تاکید بر بررسی زمینه تحول در روستا گفت : لازم است حرکت تحول زا در روستا ایجاد شود و با تشکیل ستاد بتوان از ظرفیت شهرستان نیز در این امر استفاده کرد.

سومین همایش دهیاران شهرستان بندرگز برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 671
  • کد خبر : 24853